Jaką stawką VAT opodatkowane są usługi archiwizacyjne
Czy usługi archiwizacyjne, tj. porządkowanie, przechowywanie i niszczenie dokumentacji, są opodatkowane VAT? Jeżeli tak, to jaką stawką?
Czy usługi archiwizacyjne, tj. porządkowanie, przechowywanie i niszczenie dokumentacji, są opodatkowane VAT? Jeżeli tak, to jaką stawką?
Zamierzamy w 2011 r. dla przechowywania posiadanych dokumentów księgowych w wersji elektronicznej utworzyć elektroniczne archiwum zakładowe. Całe archiwum będzie umieszczone na oddzielnym przenośnym dysku twardym, a na nim będą wydzielone katalogi tematyczne: ● sprzedaż (faktury VAT, faktury VAT korygujące, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, dokumenty eksportu), ● zakupy (faktury VAT zakupu, rachunki
Czy do księgowego archiwum elektronicznego należy używać wyłącznie trwałych nośników, czyli nośników informatycznych jednokrotnego zapisu? Inaczej rzecz ujmując, czy muszą to być płyty CD lub DVD, a nie np. zewnętrzne dyski magnetyczne? Jakie są możliwości tworzenia archiwum elektronicznego dokumentów księgowych w odniesieniu do nośników informacji?
Usługi archiwizacji, w tym: porządkowanie, przechowywanie dokumentów, udostępnianie, wystawianie zaświadczeń i kopii dokumentów (księgowych, kadrowych, projektowych i innych), związanych z prowadzoną działalnością, stanowią usługi archiwizacji, które według obecnej klasyfikacji mieszczą się w grupowaniu PKWiU 91.01.12. Począwszy od 1 stycznia 2011 r. podlegają one opodatkowaniu VAT według stawki 23%
Nasza pracownica niebawem ukończy 60 lat i ma zamiar złożyć wniosek o emeryturę. W związku z tym rozpoczęła kompletowanie dokumentacji niezbędnej do ustalenia prawa do emerytury oraz jej wysokości. Okazało się, że jej dawny zakład pracy, w którym uzyskiwała wysokie zarobki, został zlikwidowany. Czy istnieje możliwość ustalenia, gdzie obecnie znajduje się dokumentacja osobowo-płacowa pracowników tego
Firmy archiwizujące dokumenty, które po wystawieniu faktury otrzymają jednorazowo zapłatę, powinny wykazać przychód w dniu otrzymania należności. Firmy takie nie mogą w tym przypadku rozliczać przychodu proporcjonalnie do okresu trwania umowy. Takie stanowisko zajął Minister Finansów w interpretacji, której fragment przytaczamy.
Osoba przechodząca na emeryturę musi dostarczyć do ZUS dokumenty potwierdzające własny staż pracy oraz wysokość uzyskiwanych zarobków. Jeśli zakład pracy, który ją zatrudniał, już nie istnieje, to dokumentacja może znajdować się u prywatnego przechowawcy.