Czy podatnicy przekazujący pomoc humanitarną mogą korzystać z preferencji w VAT
Zużycie towarów przez pracowników w trakcie pobytu w restauracji na potrzeby spotkania z kontrahentem nie podlega opodatkowaniu, bowiem w tym przypadku nie ma miejsca zużycie towarów na cele osobiste pracowników. Nie podlega też opodatkowaniu nieodpłatne przekazanie tych towarów w celu ich zużycia przez kontrahentów. Poniżej fragment stanowiska MF w tej sprawie. Pełna treść interpretacji jest dostępna
W związku z procedurą odwrotnego obciążenia podatnicy nabywający tego rodzaju towary mają wątpliwości co do rozliczeń VAT od tych towarów, w przypadku gdy są one zużywane na potrzeby firmy. Rozwiązania tych problemów przedstawiamy w odpowiedziach na pytania.
Po upływie ponad roku (zmiana 1 kwietnia 2013 r.) od wprowadzenia zmian w opodatkowaniu VAT nieodpłatnego przekazania towarów warto pokusić się o krótki przegląd funkcjonowania tych regulacji, gdyż nadal podatnicy mają problem ze stosowaniem ich w praktyce.
7 grudnia br. zostały zakończone prace nad ustawą o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona rewolucyjne zmiany w rozliczeniu VAT. Zmiany z tej ustawy będą wprowadzane w dwóch etapach: od 1 kwietnia 2013 r. i od 1 stycznia 2014 r. Sejm przyjął poprawki Senatu i przesunął termin wejścia w życie zmian. Zasady ustalania obowiązku podatkowego, podstawy opodatkowania
W związku ze zbliżającym się weekendem majowym firma zorganizowała wycieczkę w Góry Świętokrzyskie dla swoich pracowników. Wyjazd jest finansowany w 50% z ZFŚS, a pozostałe 50% pokrywają pracownicy. Przy czym nie odliczamy żadnego podatku, ponieważ zakładamy z góry, że wyjazd nie ma związku z działalnością firmy. Czy organizację wycieczki potraktować jako podlegające opodatkowaniu nieodpłatne świadczenie
Firma dokonuje zakupu towarów przeznaczonych do sprzedaży w prowadzonych przez siebie punktach sprzedaży detalicznej. Przy nabyciu towarów obniża kwotę podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Zdarza się, że towary handlowe (np. myjki wysokociśnieniowe, automaty do malowania) są wykorzystywane w firmie. Czy w przypadku przekazania części zakupionych towarów na potrzeby firmy należy potraktować
Przy zakupie kawy i ciastek dla klientów firmy do końca marca 2011 r. nie odliczaliśmy podatku naliczonego z faktur dokumentujących ich zakupy. Czy od kwietnia 2011 r. od zakupów tych możemy odliczać VAT, tj. przysługuje nam prawo do odliczania podatku naliczonego? Czy w związku z tym mamy obowiązek wystawiać faktury wewnętrzne z podatkiem należnym?
Wraz z Mk nr 7/2011 prenumeratorzy otrzymali ujednolicony tekst ustawy o VAT uwzględniający zmiany wprowadzone od 1 kwietnia 2011 r. Kwietniowe zmiany wprowadzone w ustawie oraz rozporządzeniach wykonawczych zostały także skomentowane na łamach Mk nr 8/2011. Poniżej przedstawiamy przygotowane przez MF objaśnienia zmian wprowadzonych od kwietnia w przepisach VAT.
Z dniem 1 kwietnia 2011 r. wchodzą w życie kolejne zmiany w ustawie o VAT1. Jest to następny etap procesu nowelizacji, niestety nieco spóźniony, gdyż pierwotnie zmiany te miały obowiązywać od stycznia (tak przynajmniej przewidywał pierwszy projekt), następnie od lutego, ale finalnie jest to kwiecień (oczywiście z zastrzeżeniem unormowań, które już w pierwszym projekcie były wskazywane jako obowiązujące