Reprezentacja i reklama w podatku VAT
Święta Bożego Narodzenia to okres zwyczajowego obdarowywania prezentami m.in kontrahentów. Wielu przedsiębiorców organizuje dla nich również spotkania świąteczne. W związku z tym mają oni wątpliwości, czy: ● powinni wartość ww. świadczeń uznać za przychód obdarowanego, ● mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki poniesione na nabycie ww. świadczeń, ● należy potrącić od tych świadczeń składki
Podatnik czynny na podstawie art. 86 ustawy o VAT może odliczyć polski podatek, jeśli kupione towary są wykorzystywane do działalności opodatkowanej. Jeżeli natomiast są wykorzystywane zarówno do działalności opodatkowanej, jak i zwolnionej, to aby ustalić VAT do odliczenia, stosuje proporcję. Gdy kupiony towar lub usługa są wykorzystywane do celów innych niż działalność, stosuje również preproprocję
Celem wytworzenia wyrobu gotowego jest przede wszystkim jego sprzedaż. Zdarza się jednak, że wytworzone wyroby gotowe są przekazywane na potrzeby własne jednostki. W ciągu roku obrotowego wyroby gotowe są zazwyczaj ujmowane w księgach rachunkowych w stałych cenach ewidencyjnych. Stosowanie tych cen wymaga ustalania odchyleń od cen ewidencyjnych wyrobów gotowych, które korygują ich wartość do rzeczywistego
Przekazanie kontrahentowi prezentu jest niewątpliwie działaniem marketingowym i bardzo rozpowszechnioną formą budowania pozytywnych relacji z kontrahentami. Prezenty pomagają w nawiązaniu kontaktów biznesowych, a także w zbudowaniu i utrzymaniu pozytywnych relacji handlowych z kontrahentami. W artykule znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące skutków podatkowych obdarowywania