Jak rozliczyć wydatek na wymianę rolety na drzwi dwuskrzydłowe
Jaka jest stawka podatku od towarów i usług w przypadku usług projektowych związanych z remontami i budową dróg i mostów?
Wielu podatników ma wątpliwości, kiedy poniesione przez nich wydatki należy uznać za remont, a kiedy za ulepszenie środka trwałego. Prawidłowa klasyfikacja wydatków jest o tyle istotna, że uznanie wykonanych czynności za remont środka trwałego pozwala na ich bezpośrednie rozliczenie w kosztach uzyskania przychodów. Z kolei uznanie ich za ulepszenie skutkuje koniecznością zwiększenia wartości początkowej
Ustawy podatkowe wskazują (art. 22g ust. 17 updof oraz art. 16g ust. 13 updop), że jeżeli środek trwały uległ ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, to wartość początkową tych środków należy powiększyć o sumę wydatków na ich ulepszenie. Od 1 stycznia 2018 r. kwota graniczna ulepszenia wynosi 10 000 zł. Należy jednak zwrócić uwagę, że w przypadku ulepszeń
Rozróżnienie pojęć "remont" i "ulepszenie środka trwałego" ma szczególne znaczenie pod względem podatkowym oraz ewidencji księgowej. Nieprawidłowe określenie charakteru poniesionych nakładów może doprowadzić do zaniżenia lub zawyżenia wartości początkowej środka trwałego, a w efekcie zawyżenia lub zaniżenia kosztów. Rozróżnienie tych dwóch kategorii jest istotne, jeżeli chcemy, żeby sporządzone przez
Z jaką stawką VAT należy wykonywać usługi w budownictwie mieszkaniowym PKOB 112 związane z czyszczeniem, udrażnianiem pionów kominowych i instalacji wentylacji (PKWiU 747015) oraz remontami i modernizacją, np. montażem nasad kominowych, uszczelnianiem przewodów kominowych, stawianiem nowych przewodów kominowych, montażem systemów napowietrzających (PKWiU 45.33.12-00, 45.25.62-00) itp.? Co oznacza określenie
Co i na jakich zasadach można odliczyć od dochodu i od podatku?
26 listopada 2003 r. w redakcji „Prawa Przedsiębiorcy” odbył się dyżur telefoniczny poświęcony ulgom podatkowym. Poniżej przedstawiamy Czytelnikom odpowiedzi na najciekawsze pytania.
We wrześniu bieżącego roku dokonałem gruntownego remontu mieszkania, do którego przysługuje mi własnościowe prawo spółdzielcze. Podczas tych prac wyremontowałem także balkon, który przynależy do tego lokalu. Czy wydatki związane z remontem tego balkonu mogą zostać odliczone - w ramach ulgi z tytułu remontu mieszkania - w rozliczeniu za 2003 r.?
Ostatnio na łamach prasy pojawia często się problem rozliczania w ramach ulgi remontowej wydatków na wykończenie nowego mieszkania. Problem nie jest nowy, ale - z uwagi na niejednolitą praktykę organów podatkowych - budzi ciągle wiele kontrowersji.
Jestem współwłaścicielem kamienicy i wspólnie wynajmujemy kilka lokali na działalność gospodarczą. Wynajem tych lokali nie jest prowadzony w ramach działalności gospodarczej. Kamienica nie jest wprowadzona do środków trwałych. Czy w takiej sytuacji można w jakiś sposób ująć w koszty rozbudowę lub modernizację naszej kamienicy?
Nie każdy wydatek poniesiony na przebudowę, rekonstrukcję lub modernizację środków trwałych powoduje powiększenie ich wartości początkowej. Warunkiem zwiększenia podstawy odpisów amortyzacyjnych jest poniesienie wydatku powodującego wzrost wartości początkowej.