Jak zaewidencjonować w pkpir amortyzację samochodu elektrycznego
Spółka z o.o. jest nieformalnie zobowiązana przez importera do przekazania dla każdego pracownika z działu handlowego do używania auta elektrycznego. Spółka jest opodatkowana estońskim CIT. Minimalny limit kilometrów na 2 lata to 30 tys. km. Celem przekazania takiego auta jest demonstrowanie takiego samochodu potencjalnym klientom oraz aby pracownik zapoznawał się z funkcjonalnością samego auta, infrastrukturą
Zwrot kosztów ładowania elektrycznego samochodu służbowego nie stanowi przychodu pracownika, jeżeli jest dokonywany w wartościach faktycznie przez niego poniesionych. Ewentualna nadwyżka ponad poniesiony przez pracownika wydatek na ładowanie powinna albo zostać zwrócona pracodawcy, albo zaliczona do przychodu pracownika ze stosunku pracy. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
Prowadzę spółkę z o.o. spółkę komandytową. W firmie posiadamy samochody elektryczne rozliczane do działalności mieszanej. Czy mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu firmy wydatki poniesione na ładowanie samochodu w domu?
Elektromobilność oznacza transformację branży motoryzacyjnej oraz nowe ścieżki produkcji. Jednym z polskich atutów w tej grze ma być Izera
Rozwój elektromobilności napędza popyt na baterie. To szansa dla Polski na pozyskanie kolejnych inwestycji i dalszy rozwój eksportu. Konkurencja jest jednak ostra
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Czy od zakupu samochodu elektrycznego, który będzie wykorzystywany do celów mieszanych podatnik będzie miał prawo do odliczenia 50% podatku VAT?
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uważa, że do aut osobowych o napędzie elektrycznym stosuje się 20-proc. stawkę amortyzacji. Jest to korzystne dla podatników, ale wcale nie wynika jednoznacznie z przepisów
Spółka zakupiła samochód osobowy elektryczny. Jak wprowadzić go do ewidencji i rozliczać wydatki związane z jego eksploatacją? W jaki sposób go amortyzować? Czy obowiązuje tu limit 50% kwot podatku VAT? Jak rozliczać koszty ładowania tego samochodu ponoszone przez pracownika „na mieście”?
Jak rozliczać koszty energii elektrycznej nabywanej w celu naładowania samochodu elektrycznego? Czy należy postępować tak jak przy zwykłym zakupie paliwa, np. 50% VAT i 75% w koszty?
Ryczałt z tytułu używania elektrycznego samochodu służbowego do celów prywatnych obejmuje koszty jego ładowania. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.