Czy zawieszenie działalności gospodarczej oznacza konieczność sporządzenia spisu z natury?
Będę sporządzała remanent likwidacyjny. Mam wątpliwość odnośnie opodatkowania środków trwałych (samochodów ciężarowych). Czy należy ująć środek trwały w remanencie likwidacyjnym, sporządzonym na dzień likwidacji działalności gospodarczej, jeśli minął pięcioletni okres korekty dotyczący zakupu samochodów? Odliczony podatek został już skonsumowany na cele firmowe i posiadanie go na stanie w momencie
Gdy użytkowany w firmie środek trwały przestanie być użyteczny, podatnik może go sprzedać. Transakcja ta nie pozostaje bez wpływu na rozliczenie VAT. Obecnie w większości przypadków taka sprzedaż podlega opodatkowaniu stawką 23%. Dokonując jej podatnik w niektórych przypadkach może odzyskać część VAT nieodliczonego przy zakupie środka trwałego. Rozliczeniu VAT będzie podlegać również sprzedaż środka
Podatnikowi na dzień likwidacji sklepiku spożywczego pozostały towary, których nie sprzedał i już nie będzie próbował ich odsprzedać. Zrobił remanent. Czy ma obliczyć VAT od tego remanentu, tj. odszukać stawki na każdy asortyment i wyliczyć VAT? Gdzie powinien ująć obliczony VAT od remanentu w ostatniej deklaracji?
Jeżeli majątek rozwiązanej spółki osobowej zostanie wykorzystany do prowadzenia dalszej działalności gospodarczej, którą wspólnicy będą kontynuować w innej formie, to nie trzeba sporządzać remanentu i opodatkowywać pozostających towarów. Tak wynika z wyroku NSA z 22 stycznia 2015 r. (sygn. I FSK 1995/13), którego fragment przedstawiamy poniżej.
Spółka cywilna składająca się z dwóch wspólników ma ulec rozwiązaniu z dniem 31 grudnia 2013 r., gdyż odchodzi jeden ze wspólników. Jakie mamy obowiązki dotyczące VAT i urzędu skarbowego? Co należy wykonać i zgłosić przed 31 grudnia, a co wykonać i zgłosić po 31 grudnia?
Przed kilkoma miesiącami zmarł mój ojciec. Zapisał mi na wypadek śmierci przedsiębiorstwo, którego właścicielem był od kilkunastu lat. W firmie zatrudnionych jest kilka osób, poza tym w ramach majątku przedsiębiorstwa funkcjonują dwie nieruchomości. Czy w związku z otrzymaniem w spadku tego przedsiębiorstwa mam obowiązek sporządzenia wykazu składników majątku i zapłaty tzw. podatku likwidacyjnego?
Podatnik zakończył działalność gospodarczą. W remanencie likwidacyjnym wykazał samochód osobowy, przy którego zakupie odliczył 60% VAT. Wartość początkowa tego samochodu przekraczała 15 000 zł, został on wprowadzony do ewidencji środków trwałych w 2008 r. Jak wykazać w remanencie i deklaracji VAT ten samochód?
Jesteśmy spółką cywilną składającą się z czterech wspólników. Spółka prowadzi pkpir. Na koniec 2010 r. jeden ze wspólników wystąpił ze spółki. Dla niego oznacza to zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej. Z tytułu spłaty udziału wspólnik otrzymał 31 grudnia 2010 r. 400 000 zł. Wkład wspólnika do spółki wynosił 25 000 zł. Czy wspólnik musi zapłacić podatek dochodowy od kwoty otrzymanej z tytułu
Mam zamiar zakończyć prowadzenie działalności w sklepie z meblami. Jestem czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W tym wypadku jestem zobowiązana do przeprowadzenia remanentu likwidacyjnego i odpowiedniego opodatkowania VAT pozostałych w sklepie towarów. Nie wiem jednak, jak postąpić w przypadku pozostałych po działalności dwóch kas rejestrujących. Czy od nich również powinnam odprowadzić
Jakie czynności muszę wykonać w związku z likwidacją jednoosobowej działalności gospodarczej? Nie jestem podatnikiem VAT, nie posiadam żadnych surowców, materiałów, towarów. W ewidencji środków trwałych mam zarejestrowany komputer, który został w całości wpisany w koszty działalności (cena zakupu mniejsza niż 3500 zł). Na jakiej podstawie i kiedy - przed czy po zakończeniu działalności - mogę go przenieść