Czy likwidowana spółka z ograniczoną odpowiedzialnością musi robić spis z natury na potrzeby VAT?
Będę sporządzała remanent likwidacyjny. Mam wątpliwość odnośnie opodatkowania środków trwałych (samochodów ciężarowych). Czy należy ująć środek trwały w remanencie likwidacyjnym, sporządzonym na dzień likwidacji działalności gospodarczej, jeśli minął pięcioletni okres korekty dotyczący zakupu samochodów? Odliczony podatek został już skonsumowany na cele firmowe i posiadanie go na stanie w momencie
Gdy użytkowany w firmie środek trwały przestanie być użyteczny, podatnik może go sprzedać. Transakcja ta nie pozostaje bez wpływu na rozliczenie VAT. Obecnie w większości przypadków taka sprzedaż podlega opodatkowaniu stawką 23%. Dokonując jej podatnik w niektórych przypadkach może odzyskać część VAT nieodliczonego przy zakupie środka trwałego. Rozliczeniu VAT będzie podlegać również sprzedaż środka
Jeżeli majątek rozwiązanej spółki osobowej zostanie wykorzystany do prowadzenia dalszej działalności gospodarczej, którą wspólnicy będą kontynuować w innej formie, to nie trzeba sporządzać remanentu i opodatkowywać pozostających towarów. Tak wynika z wyroku NSA z 22 stycznia 2015 r. (sygn. I FSK 1995/13), którego fragment przedstawiamy poniżej.
Podatnikowi na dzień likwidacji sklepiku spożywczego pozostały towary, których nie sprzedał i już nie będzie próbował ich odsprzedać. Zrobił remanent. Czy ma obliczyć VAT od tego remanentu, tj. odszukać stawki na każdy asortyment i wyliczyć VAT? Gdzie powinien ująć obliczony VAT od remanentu w ostatniej deklaracji?
Spółka cywilna składająca się z dwóch wspólników ma ulec rozwiązaniu z dniem 31 grudnia 2013 r., gdyż odchodzi jeden ze wspólników. Jakie mamy obowiązki dotyczące VAT i urzędu skarbowego? Co należy wykonać i zgłosić przed 31 grudnia, a co wykonać i zgłosić po 31 grudnia?
Przed kilkoma miesiącami zmarł mój ojciec. Zapisał mi na wypadek śmierci przedsiębiorstwo, którego właścicielem był od kilkunastu lat. W firmie zatrudnionych jest kilka osób, poza tym w ramach majątku przedsiębiorstwa funkcjonują dwie nieruchomości. Czy w związku z otrzymaniem w spadku tego przedsiębiorstwa mam obowiązek sporządzenia wykazu składników majątku i zapłaty tzw. podatku likwidacyjnego?
Podatnik zakończył działalność gospodarczą. W remanencie likwidacyjnym wykazał samochód osobowy, przy którego zakupie odliczył 60% VAT. Wartość początkowa tego samochodu przekraczała 15 000 zł, został on wprowadzony do ewidencji środków trwałych w 2008 r. Jak wykazać w remanencie i deklaracji VAT ten samochód?
Jesteśmy spółką cywilną składającą się z czterech wspólników. Spółka prowadzi pkpir. Na koniec 2010 r. jeden ze wspólników wystąpił ze spółki. Dla niego oznacza to zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej. Z tytułu spłaty udziału wspólnik otrzymał 31 grudnia 2010 r. 400 000 zł. Wkład wspólnika do spółki wynosił 25 000 zł. Czy wspólnik musi zapłacić podatek dochodowy od kwoty otrzymanej z tytułu
Mam zamiar zakończyć prowadzenie działalności w sklepie z meblami. Jestem czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W tym wypadku jestem zobowiązana do przeprowadzenia remanentu likwidacyjnego i odpowiedniego opodatkowania VAT pozostałych w sklepie towarów. Nie wiem jednak, jak postąpić w przypadku pozostałych po działalności dwóch kas rejestrujących. Czy od nich również powinnam odprowadzić
Jakie czynności muszę wykonać w związku z likwidacją jednoosobowej działalności gospodarczej? Nie jestem podatnikiem VAT, nie posiadam żadnych surowców, materiałów, towarów. W ewidencji środków trwałych mam zarejestrowany komputer, który został w całości wpisany w koszty działalności (cena zakupu mniejsza niż 3500 zł). Na jakiej podstawie i kiedy - przed czy po zakończeniu działalności - mogę go przenieść