Koszty rozliczane w czasie - rodzaje i ewidencja księgowa
Koszty na przełomie lat obrotowych mogą sprawić problem. Najczęściej dotyczą one typowych dla tego okresu wydatków, takich jak rozliczenia mediów, wynagrodzeń, prenumerat itp. W tym opracowaniu omówiono zasady ujmowania i rozliczania takich kosztów w księgach rachunkowych na przełomie roku.
Rozliczenia międzyokresowe bierne (dalej: RMB), potocznie określane jako rezerwy, to jedna z trudniejszych pozycji do ujęcia w księgach rachunkowych i do prezentacji w sprawozdaniu finansowym. Trudność polega przede wszystkim na tym, że w przepisach prawa bilansowego nie jest jednoznacznie określona granica pomiędzy rezerwami a rozliczeniami międzyokresowymi biernymi. Wprawdzie ustawa z 29 września
Choć obowiązek tworzenia rezerw, rozliczeń międzyokresowych kosztów oraz ujawniania zobowiązań warunkowych został opisany zarówno w ustawie o rachunkowości, jak i w KSR nr 6, to nadal wielu księgowych ma wątpliwości, jak rozróżniać te kategorie.