Są nieprawidłowości, a nie ma jak zawiadomić
Ustawa z 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (dalej: ustawa) weszła w życie 1 stycznia 2013 r. Celem ustawy jest zapewnienie wszystkim firmom świadczącym usługi pocztowe równego dostępu do rynku. Ustawa zlikwidowała monopol Poczty Polskiej na przesyłki do 50 g. Część zmian jest także istotna dla przedsiębiorców korzystających z usług pocztowych i kurierskich. Przedstawiamy najważniejsze zmiany wprowadzone
Wysłaliśmy pracownikowi pocztą, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, rozwiązanie umowy o pracę w trybie dyscyplinarnym z powodu samowolnego opuszczenia miejsca pracy. Po 3 dniach otrzymaliśmy od tego pracownika listem poleconym pismo o rozwiązaniu umowy o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia z winy pracodawcy. Które rozwiązanie umowy o pracę jest skuteczne, nasze, które wcześniej wysłaliśmy do
Postanowiliśmy zwolnić dyscyplinarnie pracownika, który przebywa na zwolnieniu lekarskim. Wysłaliśmy mu pismo rozwiązujące umowę o pracę listem poleconym, ale pracownik go nie odebrał. Czy w takiej sytuacji rozwiązanie umowy jest ważne? Jeśli tak, to z jaką datą mamy wydać pracownikowi świadectwo pracy?
Podjęcie i prowadzenie wielu rodzajów działalności gospodarczej wymaga sprawdzenia przez właściwy organ administracji, czy spełnione zostały warunki zapewniające bezpieczeństwo prowadzenia tej działalności dla otoczenia i odbiorców. Prawo działalności gospodarczej reguluje podstawowe zasady uzyskiwania zezwoleń, natomiast zakres określają organy zezwalające, zaś wszelkie warunki wykonywania działalności