Jak rozliczyć zwrot pracownikowi kosztów używania prywatnego samochodu elektrycznego w podróży służbowej
Spółka z o.o. jest nieformalnie zobowiązana przez importera do przekazania dla każdego pracownika z działu handlowego do używania auta elektrycznego. Spółka jest opodatkowana estońskim CIT. Minimalny limit kilometrów na 2 lata to 30 tys. km. Celem przekazania takiego auta jest demonstrowanie takiego samochodu potencjalnym klientom oraz aby pracownik zapoznawał się z funkcjonalnością samego auta, infrastrukturą
Zwrot kosztów ładowania elektrycznego samochodu służbowego nie stanowi przychodu pracownika, jeżeli jest dokonywany w wartościach faktycznie przez niego poniesionych. Ewentualna nadwyżka ponad poniesiony przez pracownika wydatek na ładowanie powinna albo zostać zwrócona pracodawcy, albo zaliczona do przychodu pracownika ze stosunku pracy. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Ryczałt z tytułu używania elektrycznego samochodu służbowego do celów prywatnych obejmuje koszty jego ładowania. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Pracownikowi, który nieodpłatnie korzysta ze służbowego samochodu elektrycznego do celów prywatnych, należy ustalić ryczałt w wysokości 250 zł. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.