Jak rozliczyć przekazanie pracownikom gadżetów z logo pracodawcy
Polska spółka należąca do międzynarodowej grupy kapitałowej używająca rozpoznawalnego logo centrali uzyskuje z tego tytułu przychód. Takie stanowisko zajął Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Pracownikom firmy montażowej, z którą współpracujemy, zostały przekazane ubrania robocze oznaczone naszym logo (spodnie i bluza). Koszt zestawu ubrań to około 160 zł. Czy możemy odliczyć VAT z faktury za zakup tych ubrań? W zawieranych umowach nie ma mowy o zapewnieniu odzieży.
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji organizuje rozgrywki piłkarskie, które są prowadzone na boiskach o sztucznej nawierzchni (Orlikach), z udziałem drużyn amatorskich pochodzących z miasta i okolic. Organizator ustala liczbę drużyn w danym sezonie i w każdej grupie. W przypadku zainteresowania większej liczby zespołów zdecyduje kolejność zgłoszeń. Do kompetencji organizatora należy: podejmowanie decyzji
Logo jest graficznym przedstawieniem znaku firmowego marki lub marki produktu itp., składającym się na całość identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Ma na celu wywoływanie korzystnych skojarzeń o danej firmie albo produkcie. Logo firmy to znak występujący samodzielnie, bez wiązania go z towarem, indywidualizujący przedsiębiorstwo.
Nasza spółka zakupiła jacht, który następnie przekazała związkowi żeglarskiemu. Na jachcie umieszczone jest logo naszej spółki. Czy poniesione koszty związane z zakupem jachtu możemy uznać za reklamę, skoro łódź ta bierze udział w regatach?