Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania
Do spraw związanych z dodatkiem węglowym, mają zastosowanie przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego (KPA).
Artykuł 15zzzzzn2 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (dalej: specustawa o COVID-19) dotyczy przypadków uchybienia przez stronę terminów na administracyjne załatwienie sprawy - w okresie obowiązywania stanu epidemii koronawirusa. Przepis ma pomóc stronom w usuwaniu
Orzecznictwo wskazuje, że ich podważanie przez przedsiębiorcę jest możliwe. Jednak rodzaj dostępnych środków prawnych zmienia się wraz z doniosłością aktów pochodzących od tego organu
Tarcza 1.0 w dodanym do specustawy o COVID-19 art. 15zzr zawiesiła bieg terminów przewidzianych przepisami prawa administracyjnego. I choć 16 maja 2020 r. regulacja została uchylona, urzędnicy do dzisiaj się zastanawiają, w których sprawach nastąpiło zamrożenie upływu terminu na 53 dni, a w których nie. Po ponadpółrocznej przerwie, 16 grudnia 2020 r., ustawodawca przywrócił przepis w prawie identycznej
Podstawowym uprawnieniem obywateli w demokratycznych państwach jest możliwość podważania rozstrzygnięć kreujących ich prawa i obowiązki. Współczesna administracja publiczna pełni rozmaite funkcje - m.in. orzeka w indywidualnych sprawach. Artykuł 78 Konstytucji RP stanowi, iż każda ze stron ma prawo do zaskarżania orzeczeń i decyzji wydanych w I instancji. Do końca grudnia 2003 r. polskie sądownictwo