Uwzględnianie duplikatu faktury przez nabywcę towaru bądź usługi
W przypadku zniszczenia lub zaginięcia faktury jej wystawca może sporządzić duplikat. Duplikat faktury, zawierający dane jak w dokumencie pierwotnym, ma taką samą moc prawną, jak uprzednio wystawiona faktura. U nabywcy towaru lub usługi duplikat faktury potwierdza prawo do odliczenia podatku naliczonego, z którego już skorzystano, bądź stanowi samodzielną podstawę dokonania takiego odliczenia.
W bieżącym roku kilkakrotnie zmieniały się przepisy regulujące opodatkowanie podatkiem od towarów i usług. Nowelizacje dotyczyły zarówno ustawy o VAT, jak i rozporządzeń: w sprawie podatku akcyzowego i w sprawie kas rejestrujących. I mimo iż 1 stycznia br. weszły w życie zmiany do rozporządzenia w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o VAT, Minister Finansów 22 marca br. wydał zupełnie nowe
Czy tylko faktura może stanowić podstawę do odliczenia podatku naliczonego? Kiedy można odliczyć podatek naliczony z faktur szczególnych (m.in. faktur za media i faktur VAT-MP)? Jak rozliczyć faktury VAT-MP Korekta?
Prowadzę działalność w zakresie handlu. Jestem czynnym podatnikiem VAT. 20 sierpnia nabyłem kilka towarów wymienionych w załączniku nr 11 do ustawy o VAT. W tym samym dniu towary zostały wydane, a sprzedawca wystawił mi fakturę z adnotacją "odwrotne obciążenie". Niestety, faktura mi zaginęła. Wystąpiłem o duplikat. Otrzymałem go 11 września. Jak w deklaracji wykazać tę transakcję? Czy mam ją rozliczyć
Jak potraktować duplikat faktury wystawiony w listopadzie, jeśli faktura pierwotna została wystawiona w czerwcu 2013 r. Nasz pracownik odebrał w czerwcu oryginał faktury, ale go zgubił. Faktura nie dotarła więc do działu księgowości, jednak wpłynęła do spółki, co zostało zaewidencjonowane. Czy duplikat należy zaewidencjonować w listopadzie, czy trzeba skorygować czerwiec?