Jak rozliczyć nieodpłatne nabycie reklamy w mediach społecznościowych w innym kraju unijnym
Organizacje pożytku publicznego, które liczą na pozyskanie środków z 1% podatku, w ostatnich miesiącach organizowały w mniejszym lub większym zakresie swego rodzaju kampanie promocyjne i reklamowe, mające na celu zachęcenie podatników do przekazywania im środków. Kampanie te najczęściej przeprowadzane były środkami samych organizacji. W przypadku jednak, gdy organizacja zlecała przygotowanie kampanii
Spółka planuje rozpoczęcie kampanii promocyjnej. W jej ramach będą m.in. przeprowadzane konkursy z nagrodami dla naszych klientów. Po rozmowie z główną księgową okazało się, że zmieniły się przepisy, na podstawie których powinniśmy odprowadzić VAT od wydanych w konkursach nagród. Czy istnieją inne możliwości prowadzenia kampanii promocyjnej, tzn. w taki sposób, aby nagrody w konkursach nie musiały
W sprawie naszego Czytelnika zapadł interesujący wyrok WSA we Wrocławiu (sygn. akt I SA/Wr 636/02). Ze względu na liczne kontrowersje występujące w tego rodzaju sprawach prezentujemy jego treść na łamach „MONITORA księgowego”. Wyrok, co prawda, dotyczy stanu prawnego obowiązującego przed 1 maja 2004 r., ale dla wielu podatników może być przydatny w przypadku kontroli czynności wykonanych przed 1 maja