Czy świadczone za granicą usługi montażu turbin wiatrowych podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce
Od 1 lipca 2020 r. obowiązuje nowy wzór informacji podsumowującej VAT-UE wersja (5). Został wprowadzony w związku z wejściem w życie nowej procedury call-off stock. Jednocześnie wzmocniono rolę informacji podsumowującej. Jej niezłożenie lub błędy w wypełnianiu mogą pozbawić prawa do stosowania stawki 0% przy WDT. Do tej pory były to tylko błędy formalne, które mogły spowodować sankcje z Kodeksu karnego
Od 1 lipca 2020 r. wprowadzono nowe regulacje dotyczące procedury magazynu call-off stock, które zastąpiły istniejące dotychczas uproszczenia w zakresie magazynów konsygnacyjnych. Według nowych zasad przemieszczenie przez polskiego podatnika towarów stanowiących część majątku jego przedsiębiorstwa do innego państwa członkowskiego w ramach tej procedury nie jest uznawane za nietransakcyjne przemieszczenie
28 maja br. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy o podatku od towarów i usług, ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz niektórych innych ustaw, która wprowadza długo oczekiwane zmiany w zakresie rozliczeń transakcji wewnątrzwspólnotowych, tj.: wspólną procedurę dla magazynów call-off stock, zmienia zasady ustalania, która transakcja
Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
W 2017 r. zmieniły się zasady składania informacji podsumowujących zarówno krajowych, jak i unijnych. Informacje te muszą być składane wyłącznie w formie elektronicznej i tylko za okresy miesięczne. Ponadto nowa grupa podatników została objęta obowiązkiem składania krajowych informacji podsumowujących. To podatnicy świadczący usługi budowlane objęte odwrotnym obciążeniem.
Od rozliczenia za styczeń 2017 r. podatnicy zarejestrowani jako podatnicy VAT UE składają wyłącznie miesięczne i w formie elektronicznej informacje podsumowujące. Obostrzone zostały również zasady rozliczeń WNT. Łatwiej utracić status podatnika VAT UE. Natomiast od 1 marca 2017 r. w związku z reformą administracji podatkowej zmieniają się zasady rozliczeń importu towarów.
Jestem czynnym podatnikiem VAT zarejestrowanym dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych. W trakcie podróży służbowej w Niemczech uszkodziłem laptopa. Byłem zmuszony kupić nowy komputer, który będzie wykorzystywany do prowadzonej działalności gospodarczej. Zakup został potwierdzony paragonem, na którym naliczono podatek od wartości dodanej, ale nie ma na nim numeru VAT UE dostawcy. Czy w związku
Faktura za WNT wpłynęła do firmy w sierpniu. Została wystawiona 30 czerwca. Dokumentuje dostawę, która miała miejsce w czerwcu. Czy można ją rozliczyć na bieżąco, czy trzeba korygować drugi kwartał VAT-UE i VAT-7K? Jak dokonać takiej korekty? Trzeba złożyć korektę deklaracji VAT-7K wraz z wyjaśnieniami przyczyn korekty oraz skorygować VAT UE za pomocą formularza VAT UE/K. Do tej drugiej deklaracji
Podatnik, który nie jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE, kupił towar w Unii Europejskiej. Jak teraz ma ten zakup prawidłowo rozliczyć? Na fakturze został naliczony VAT. Czy trzeba złożyć informację podsumowującą? Podatnik rozlicza VAT miesięcznie.
Podatnik, który rozlicza WNT, składa miesięczne informacje podsumowujące. Ale wartość WNT nie przekroczyła w ciągu żadnego miesiąca 2014 r. limitu 50 000 zł. Czy podatnik może rozpocząć składanie kwartalnych informacji podsumowujących od IV kwartału? Czy trzeba wcześniej zawiadomić o tym urząd?
Kupujemy towar od kontrahenta ze Szwajcarii, lecz odbiór następuje w Niemczech. Jak prawidłowo rozliczyć taką transakcję dla celów VAT? W szczególności jak ją wykazać w deklaracji VAT-7 oraz informacji VAT-UE?
Prowadzimy sklep i jesteśmy podatnikami VAT. Zamówiliśmy u niemieckiego kontrahenta towar handlowy, który w tym samym miesiącu sprzedaliśmy naszemu klientowi. Wraz z towarem otrzymaliśmy rachunek na kwotę 2230,00 zł bez VAT. Klientowi naliczyliśmy 23% VAT i 10% marży. Było to nasze pierwsze takie zamówienie i sprzedaż. 1. Jak mamy zaksięgować to w pkpir i jak rozliczyć w deklaracji VAT-7? W jakie rubryki
Czy w informacji podsumowującej UE należy podać wartość WNT netto z akcyzą i opłatą recyklingową uiszczoną przy nabyciu samochodu? Program automatycznie przenosi kwotę do VAT-7 i VAT-UE.
U niemieckiego dostawcy zamówiliśmy maszynę o wartości 36 125 euro. Niemiecki podatnik 6 listopada 2012 r. wystawił fakturę zaliczkową na kwotę 7000 euro na poczet zakupu maszyny. Zaliczka została wpłacona 8 listopada 2012 r. Wystawiona faktura zaliczkowa nie spowodowała powstania obowiązku podatkowego, ponieważ była wystawiona przed terminem otrzymania zaliczki. 10 stycznia 2013 r. niemiecki kontrahent
Nasza spółka wynajmuje lokal spółce ze Słowacji. Lokal jest położony w Polsce. W związku z tym faktury za najem są z 23% VAT. W której pozycji deklaracji VAT powinny być wykazywane? Czy powinny być wykazywane także w informacji podsumowującej VAT-UE?
W lutym br. kupiliśmy zestaw: pióro i długopis z przesyłką z Belgii. Wystawiono fakturę w Belgii z VAT 0% na kwotę brutto: 141,06 euro, czyli 646,45 zł. Faktura jest z lutego 2012 r., a otrzymałam ją w marcu 2012 r. Jak mam wykazać ten zakup w deklaracji VAT-7 i w informacji podsumowującej VAT-UE, którą składamy raz na kwartał od usług projektowych?