Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • comment
      Artykuł
      aktualny

      Rozliczenie VAT od akcji promocyjnych w firmie

      Podatnicy organizują lub zlecają organizację różnego rodzaju akcji promocyjnych. Ich różnorodność jest duża – od tradycyjnych rabatów, po przekazywanie dodatkowych towarów czy voucherów. Organizowanie takich akcji może być zlecane również innych podmiotom. Skutki tych działań dla rozliczeń VAT są różne. Przedstawiamy je w niniejszym artykule.

    • comment
      Artykuł

      Nieodpłatne wydanie nagrody w ramach akcji promocyjnej nie podlega VAT

      Nieodpłatne wydanie nagrody rzeczowej w ramach konkursu organizowanego dla sprzedawców (pracowników kontrahentów), który ma na celu zwiększenie sprzedaży towarów podatnika, nie podlega opodatkowaniu VAT - wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z 5 sierpnia 2010 r. (sygn. akt I SA/Wr 673/10).

    • comment
      Artykuł

      Nieodpłatne wydanie nagród w ramach akcji promocyjnych

      Nieodpłatne przekazanie nagrody rzeczowej klientowi przez organizatora konkursu, realizowane na zlecenie podmiotu trzeciego w ramach działań marketingowych tego podmiotu, stanowi dostawę towaru odrębną od części usługowej. W takim przypadku zleceniodawca usługi nie może odliczyć VAT z faktur wystawionych przez organizatora konkursu w części obejmującej dostawę towaru. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy przekazanie

    • comment
      Porada

      W jaki sposób rozliczać VAT od akcji promocyjnych i marketingowych po zmianach od 1 kwietnia 2013 r.

      Akcje promocyjne i marketingowe mają zachęcić przyszłego klienta do zakupu towarów lub usług oferowanych przez przedsiębiorcę (podatnika). Towary przeznaczone do prowadzenia tego rodzaju działań są przekazywane klientom bez pobrania z tego tytułu wynagrodzenia, najczęściej w formie prezentów lub próbek do testowania. Podstawę rozliczenia VAT od nieodpłatnych świadczeń wykorzystywanych w akcjach promocyjnych

    • comment
      Artykuł

      VAT od akcji reklamowych organizacji pożytku publicznego

      Organizacje pożytku publicznego, które liczą na pozyskanie środków z 1% podatku, w ostatnich miesiącach organizowały w mniejszym lub większym zakresie swego rodzaju kampanie promocyjne i reklamowe, mające na celu zachęcenie podatników do przekazywania im środków. Kampanie te najczęściej przeprowadzane były środkami samych organizacji. W przypadku jednak, gdy organizacja zlecała przygotowanie kampanii

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00