comment
Porada
Data publikacji: 2013-05-01
W jaki sposób rozliczać VAT od akcji promocyjnych i marketingowych po zmianach od 1 kwietnia 2013 r.
Akcje promocyjne i marketingowe mają zachęcić przyszłego klienta do zakupu towarów lub usług oferowanych przez przedsiębiorcę (podatnika). Towary przeznaczone do prowadzenia tego rodzaju działań są przekazywane klientom bez pobrania z tego tytułu wynagrodzenia, najczęściej w formie prezentów lub próbek do testowania. Podstawę rozliczenia VAT od nieodpłatnych świadczeń wykorzystywanych w akcjach promocyjnych i marketingowych stanowią przepisy art. 7 ust. 2-7 oraz art. 8 ust. 2 ustawy o VAT. Od 1 kwietnia br. brzmienie tych przepisów uległo nieznacznym, lecz istotnym zmianom, co ma również wpływ na rozliczenie akcji promocyjnych.
Pozostało 85% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right