Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2013-05-01

W jaki sposób rozliczać VAT od akcji promocyjnych i marketingowych po zmianach od 1 kwietnia 2013 r.

Akcje promocyjne i marketingowe mają zachęcić przyszłego klienta do zakupu towarów lub usług oferowanych przez przedsiębiorcę (podatnika). Towary przeznaczone do prowadzenia tego rodzaju działań są przekazywane klientom bez pobrania z tego tytułu wynagrodzenia, najczęściej w formie prezentów lub próbek do testowania. Podstawę rozliczenia VAT od nieodpłatnych świadczeń wykorzystywanych w akcjach promocyjnych i marketingowych stanowią przepisy art. 7 ust. 2-7 oraz art. 8 ust. 2 ustawy o VAT. Od 1 kwietnia br. brzmienie tych przepisów uległo nieznacznym, lecz istotnym zmianom, co ma również wpływ na rozliczenie akcji promocyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00