Jak rozliczyć w księgach rachunkowych wykup samochodu z leasingu finansowego (podatkowo-operacyjnego) i jego dalszą odsprzedaż
Podatnik, który chce amortyzować środek trwały według indywidualnie ustalonej stawki amortyzacyjnej, musi udowodnić, że jest on używany, a nie nowy. Może to robić na podstawie wszelkich wiarygodnych dowodów potwierdzających używanie środka trwałego w określonym czasie. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Środki trwałe podlegające umorzeniu należy odpowiednio zaksięgować. Jak poprawnie zaksięgować likwidację i odpis środka trwałego?
Od 1 stycznia 2019 r. mają zacząć obowiązywać kolejne zmiany w PIT. Część z nich jest korzystna dla podatników, część niestety nie. Przedstawiamy tabelaryczny przegląd proponowanych rozwiązań w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych oraz ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Prowadzę indywidualną działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży i wynajmu lokali mieszkalnych i użytkowych. Rozliczam się prowadząc książkę przychodów i rozchodów, według zasad ogólnych. W październiku 2011 r. kupiłem na sprzedaż lokal mieszkalny. Potraktowałem go jako towar handlowy i ująłem w kolumnie 10 księgi przychodów i rozchodów. Niestety, lokalu nie mogłem sprzedać. W lipcu 2012 r. wprowadziłem
W praktyce stosowania prawa podatkowego bardzo często mamy do czynienia z kontrowersyjnymi przepisami, które na domiar złego są różnie stosowane. W "Poradniku" omawiamy przypadki dotyczące podatków dochodowych, z którymi mieli Państwo najwięcej problemów. Są to odpowiedzi na pytania, które trafiły do redakcji na przestrzeni ostatnich kilku tygodni. Autorzy dołożyli wszelkich starań, żeby odpowiedzi
W marcu 2014 r. podjęliśmy decyzję o likwidacji maszyny produkcyjnej, natomiast w kwietniu 2014 r. dokonaliśmy jej fizycznej likwidacji. W dniu likwidacji maszyna nie była jeszcze całkowicie umorzona. W którym miesiącu należy dokonać ostatniego odpisu amortyzacyjnego - w marcu czy w kwietniu?
Czy w przypadku zakończenia działalności gospodarczej istnieje konieczność zwrotu VAT odliczonego przy zakupie środków trwałych? Jeżeli tak, to w jakich sytuacjach?
Jesteśmy spółką z o.o. prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie wynajmu pomieszczeń biurowych. Zakupiliśmy od spółdzielni mieszkaniowej prawo do kilku lokali użytkowych, które zamierzamy przeznaczyć na wynajem. Nie wiemy jednak, jak zakwalifikować składnik majątku, jakim jest prawo do lokalu. Ustawa o rachunkowości traktuje bowiem spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego jako środek trwały. Wydaje