Czy faktury za usługę najmu powierzchni gruntowej w celu ekspozycji nośników reklamowych należy oznaczać kodem GTU_12
Jedną ze stosowanych przez przedsiębiorców form promocji jest tzw. sponsoring. Pozwala on przedsiębiorcom zarówno reklamować swoją działalność, jak i wspierać wybrany cel. Sponsorzy mogą nie tylko rozliczyć wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych, ale i skorzystać z ulgi podatkowej wprowadzonej 1 stycznia 2022 r.. W opracowaniu przedstawiamy skutki podatkowe oraz ewidencję księgową działań sponsoringowych
Jeśli podatnik ponosi wydatki służące uatrakcyjnieniu prowadzonego przez niego bloga, dzięki któremu uzyskuje przychody z reklam online, to wydatki te mogą stanowić koszty uzyskania tego przychodu, pomimo że mają zabarwienie osobiste - wyrok NSA z 14 maja 2021 r., sygn. akt II FSK 1633/19.
Usługi reklamowe świadczone na terytorium Polski podlegają opodatkowaniu VAT według stawki podstawowej. Niezbędne jest także wykazywanie ich w części ewidencyjnej i deklaracyjnej nowego JPK_VAT. Budzi wątpliwości, kiedy należy stosować kody GTU i EE oraz oznaczać faktury symbolem MPP, jeśli usługa reklamowa obejmuje także usługę budowlaną.
Prowadzę działalność reklamową. Kupuję towary, np. długopisy, kalendarze, do których zakupuję usługi grawerowania, nadruku, pozycjonowania. W której kolumnie pkpir powinnam księgować usługi grawerowania, nadruku oraz zakup pojedynczych towarów, np. długopisu, zegara, prezentowanych jako wzory, które pokazuję klientom?
Jednostki usługowe mogą samodzielnie realizować zlecenia otrzymane od swoich odbiorców lub mogą świadczyć usługi przy udziale podwykonawców. Odpowiednia ewidencja kosztów umożliwia prawidłową kalkulację kosztów przypadających na daną usługę oraz ułatwia ustalenie ceny świadczonych usług.
Spółka planuje rozpoczęcie kampanii promocyjnej. W jej ramach będą m.in. przeprowadzane konkursy z nagrodami dla naszych klientów. Po rozmowie z główną księgową okazało się, że zmieniły się przepisy, na podstawie których powinniśmy odprowadzić VAT od wydanych w konkursach nagród. Czy istnieją inne możliwości prowadzenia kampanii promocyjnej, tzn. w taki sposób, aby nagrody w konkursach nie musiały
Na Facebooku zamierzam zamieścić reklamę świadczonych usług fryzjerskich. Facebook Ireland Limited wystawia faktury dzienne za usługi reklamowe. Zobowiązanie z tytułu nabytych usług reklamowych opłacimy za pośrednictwem naszego banku kartą kredytową MasterCard w euro, zaś obciążenie naszego rachunku nastąpi w złotych.
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych w art. 10 określa katalog źródeł przychodów. Źródła określone w pkt 1-8 tego artykułu należą do źródeł nazwanych, np. pozarolnicza działalność gospodarcza. Wszystkie przychody, których nie można zaliczyć do źródeł nazwanych, należy zaliczyć do przychodów z innych źródeł (art. 10 ust. 1 pkt 9 updof).
Zużyto materiały do wytworzenia wyrobu, który następnie przekazano kontrahentowi w celach reklamowych w kraju i za granicą. Czy zużyte materiały będą stanowiły koszt uzyskania przychodu w momencie przekazania wyrobu kontrahentowi?
Jakie są podatkowe konsekwencje przekazania towaru na potrzeby reprezentacji i reklamy? Jakie są skutki zamiany usług reklamowych?