Czy wydatki na utylizację towarów dostarczonych kontrahentowi są kosztem podatkowym
PROBLEM Klient prowadzi działalność polegającej na sprzedaży towarów przez Internet. Głównym odbiorcami są osoby fizyczne. W grudniu dokonał sprzedaży towaru osobie fizycznej - wystawił dokument sprzedaży oraz wysłał towar. Otrzymał również potwierdzenie zapłaty za sprzedany towar. Jednak okazało się, że nabywca jest oszustem (sprawa została zgłoszona na policję). Jak odnieść się do wystawionej faktury
PROBLEM Przedsiębiorca sprzedaje przez Internet części samochodowe. Czasem zdarza się, że klient zwraca towar lub w ogóle go nie odbierze. Niektórzy klienci odsyłają towar z paragonem a niektórzy bez paragonu. Sprzedawca do każdego zwrotu i pomyłki pisze protokół i podpina paragon. Jeżeli klient nie zwróci paragonu, to protokół jest bez paragonu. Prowadzone są ewidencje zwrotów i pomyłek. Na koniec
Podatnik może zaliczyć do kosztów towary kupione od małżonka prowadzącego odrębną działalność gospodarczą. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Podatnik, który poniósł stratę w towarze handlowym, powinien koszt jego zakupu wyksięgować z kolumny 10 pkpir „Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu” i wpisać w kolumnie 13 pkpir „Pozostałe wydatki”. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Od początku 2003 r. obowiązuje rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie kas rejestrujących (Dz.U. nr 234, poz. 1971 i Dz.U. z 2003 r. nr 35, poz. 293). Podatnicy są przyzwyczajeni do corocznej zmiany aktów prawnych dotyczących tych kwestii, ale obecna struktura rozporządzenia może ich nieco zaskoczyć. W myśl nowych przepisów dla części podatników już nadszedł lub nadejdzie
Prowadzę działalność gospodarczą polegającą m.in. na kupnie, sprzedaży i wynajmie nieruchomości oraz świadczeniu usług zakwaterowania. W lipcu 2011 r. kupiłam używany lokal mieszkalny, zakwalifikowałam go do środków trwałych i dokonywałam odpisów amortyzacyjnych. Chciałam go wykorzystać do świadczenia usług zakwaterowania lub najmu, jednak ze względu na trudną sytuację na rynku nie doszło do tego.
Jednostki gospodarcze podczas swojej działalności gospodarczej nabywają materiały, towary i usługi, aby realizować cele, do jakich zostały powołane, tj. prowadzić działalność produkcyjną, usługową lub handlową. Podatnicy prowadzący księgi rachunkowe nie prowadzą odrębnej ewidencji towarów i materiałów dla celów podatku dochodowego. Do rozliczeń podatkowych wykorzystują oni ewidencję prowadzoną dla
Prowadzę pkpir. Otrzymałem w lipcu fakturę na zakup towarów handlowych, z datą wystawienia 10 lipca 2014 r. i datą wykonania usługi/sprzedaży - 5 lipca 2014 r. Kiedy w takiej sytuacji powinienem ująć fakturę w pkpir? Nie posiadam żadnego potwierdzenia, kiedy towar do nas dotarł. Dowiedziałem się, że taki towar mam na stanie po otrzymaniu faktury. Kiedy mogę odliczyć VAT z takiej faktury?
Samochód wykorzystuję tylko w celach służbowych, ale ze względu na dodatkowe obowiązki związane z prowadzeniem ewidencji odliczam tylko 50% tych wydatków. Jak w takim przypadku wygląda rozliczenie VAT w związku z przekazaniem towaru handlowego (części samochodowe) na samochód służbowy? Do 31 marca 2014 r. dowodem wewnętrznym przenosiłam ten koszt z kol. 10 na kol. 13 podatkowej księgi przychodów i
Moja firma zamówiła towar u producenta chińskiego. Nastąpiła wpłata 30% zaliczki na podstawie faktury pro forma na poczet zamówienia. Kolejna wpłata 70% należności do producenta chińskiego nastąpiła po załadunku towaru na statek na podstawie otrzymanego i potwierdzonego dokumentu z frachtu B/L oraz wystawionej przez producenta faktury VAT. Płatność nastąpiła w walucie USD. Towar nie doszedł, producent
Żona prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną ryczałtem. Mąż też prowadzi działalność, ale opodatkowaną na podstawie książki przychodów i rozchodów. Oboje są czynnymi podatnikami VAT. Między małżonkami istnieje wspólność majątkowa. Żona zamierza zlikwidować działalność i przekazać towar oraz wyposażenie do działalności męża. Jak najkorzystniej dokonać tej transakcji? Czy mąż powinien zaewidencjonować
Spółka posiada kilkanaście sklepów spożywczych. Ewidencja towarów jest prowadzona wartościowo w cenach ewidencyjnych (detalicznych) na osobnych dla każdego sklepu kontach księgowych. Dla każdego sklepu prowadzona jest ewidencja odchyleń z tytułu marży i VAT. Od 1 stycznia 2013 r. spółka planuje wdrożenie w części sklepów ilościowo-wartościowej ewidencji towarów handlowych. Czy stosowanie różnych metod
Od września 2009 r. samodzielnie jako osoba fizyczna prowadzę pub "A" (prowadzę pkpir oraz rozliczam VAT). Od marca 2011 r. jestem wspólnikiem w spółce cywilnej pub "B" (posiadam 50% udziałów), drugi wspólnik to obca niespokrewniona ze mną osoba (spółka prowadzi pkpir oraz jest podatnikiem VAT). Spółka cywilna pub "B" prowadzi działalność gospodarczą w wynajętym lokalu. Od marca do końca sierpnia 2011
Spółka z o.o. zajmuje się hurtowym handlem farbami. Podczas inwentaryzacji okazało się, że część naszych wyrobów nie może już być sprzedana ze względu na upływ terminu ich ważności. Nie zostały one wcześniej sprzedane ze względu na brak popytu. Czy poniesione wydatki na nabycie towarów mogą stanowić koszt uzyskania przychodów w momencie utylizacji tych towarów? Czy poniesione wydatki na utylizację
Spółka z o.o. nabyła towar, który sprzedaje partiami w kolejnych latach podatkowych. Jak powinny zostać rozliczone koszty nabycia tego towaru?