Syndyk Getin Noble Banku chce oddać kaucję frankowiczom
Ostatnie kryzysowe lata sprawiły, że wiele firm znalazło się pod ścianą i dziś biją się z myślami, czy to nie czas na formalną restrukturyzację. Jak ją przeprowadzić? Jaki rodzaj procedury wybrać? Czy można uzyskać pomoc państwa? I co, gdy widmo upadłości coraz bliżej. O tym wszystkim już dziś w kolejnych radach na czas kryzysu. Restrukturyzacja to procedura, która ma wspomóc przedsiębiorcę w przezwyciężeniu
W najbliższym czasie należy spodziewać się wzmożonej aktywności ze strony organów skarbowych - kontrolujących będą interesować nie tylko przeszłe rozliczenia podatkowe, ale również prawidłowe wydatkowanie wsparcia finansowego przyznanego w ramach kolejnych Tarcz Antykryzysowych. Kierunek, w którym zmierza fiskus wskazują również planowane zmiany legislacyjne, wymierzone w zwalczanie transakcji i operacji
Kapitał (fundusz) własny jednostki stanowi wartościowo aktywa jednostki pomniejszone o zobowiązania. Mogą wystąpić zatem dwie sytuacje: - dodatni kapitał - jeśli wartość aktywów przewyższa wartość zobowiązań, - ujemny kapitał - jeśli wartość zobowiązań przewyższa wartość aktywów. Ujemny kapitał własny jednostki wskazuje na zagrożenie kontynuacji działalności jednostki.
Ogłoszenie upadłości jest z reguły negatywnie odbierane przez społeczeństwo, gdyż jest traktowane jak bankructwo, niezależnie od tego, czy jest to upadłość likwidacyjna czy z możliwością zawarcia układu. Nawet ogłoszenie upadłości z możliwością zawarcia układu sprawia, że wierzyciele nie chcą rozmawiać ze swoim dłużnikiem. Prawo restrukturyzacyjne wyraźnie odróżnia postępowanie restrukturyzacyjne od
Spółka A (spółka akcyjna, rezydent polski) jest w 100% zależna od spółki B (spółka akcyjna, rezydent polski). Spółka B jest w 100% zależna do spółki C (rezydent niemiecki). W czerwcu 2011 r. zapadła decyzja o przeprowadzeniu restrukturyzacji w grupie. W wyniku restrukturyzacji 100% akcjonariuszem spółki A powinna stać się spółka C. W jaki sposób dokonać takiej restrukturyzacji i jak ująć zdarzenia
14 października 2002 r., działając na podstawie art. 23 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. o restrukturyzacji niektórych należności publicznoprawnych od przedsiębiorców, złożyliśmy we właściwym urzędzie skarbowym wykaz wierzytelności, które: • były należne od przedsiębiorców, • nie zostały uregulowane przez dłużników przez okres co najmniej 90 dni od dnia powstania należności, • stanowiły przychód należny