Jakie są konsekwencje zrobienia przeglądu kasy po terminie
Od 1 lipca 2020 r. przeniesiono do ustawy o VAT przepisy dotyczące zasad opodatkowania robót konserwacyjnych. Przez lata kwestia ta była regulowana w rozporządzeniu wykonawczym MF w sprawie obniżonych stawek VAT. Zmiany w zakresie umiejscowienia omawianych przepisów nie wpłynęły na wysokość stawki VAT, jaką należy stosować do robót konserwacyjnych. Był to zabieg czysto techniczny. Mimo to prawidłowe
MF wydało kolejny komunikat na temat okresowych przeglądów kas fiskalnych. Wynika z niego, że nie zamierza na czas epidemii wydłużyć terminu przeglądu kas dla wszystkich podatników, który przypomnijmy powinien się odbyć nie rzadziej niż co dwa lata. W przypadku problemów z przeprowadzeniem przeglądu w terminie podatnik może indywidualnie wnioskować o jego odroczenie. Powinien to zrobić przed upływem
W wydanym komunikacie MF poinformało, że każdy podatnik który nie może w związku z epidemią koronawirusa dotrzymać terminu przeglądu kasy powinien wystąpić do naczelnika urzędu skarbowego z wnioskiem o jego odroczenie, Wnioski należy skałdać indywidualnie przed upływem terminu przeglądu.
Z powodu epidemii koronawirusa podatnicy zobowiązani do przeprowadzenia przeglądu technicznego kasy rejestrującej mogą wnioskować o odroczenie terminu takiego przeglądu do lipca 2020 r.
Na postawie art. 29 ust. 2b ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym podatnicy, którzy rozpoczną ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku należnego w obowiązujących terminach, mogą odliczyć od tego podatku kwotę wydatkowaną na zakup każdej z kas rejestrujących w wysokości 50% jej ceny zakupu (bez podatku VAT) nie więcej niż 2500 zł. Prawo to przysługuje również
Podatnik czynny na podstawie art. 86 ustawy o VAT może odliczyć polski podatek, jeśli kupione towary są wykorzystywane do działalności opodatkowanej. Jeżeli natomiast są wykorzystywane zarówno do działalności opodatkowanej, jak i zwolnionej, to aby ustalić VAT do odliczenia, stosuje proporcję. Gdy kupiony towar lub usługa są wykorzystywane do celów innych niż działalność, stosuje również preproprocję
Prowadzę przedsiębiorstwo handlowo-usługowe. Większość sprzedaży ewidencjonuję na kasie. Pierwszej fiskalizacji kasy dokonałam 10 marca 2012 r., ale później zapomniałam zawiadomić serwis o konieczności wykonania obowiązkowego przeglądu kasy. Czy powinnam zwrócić ulgę z tytułu zakupu kasy? Czy mogę złożyć w urzędzie wniosek o przywrócenie terminu?
Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są zobowiązani do jej ewidencjonowania w kasie fiskalnej. W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania kas muszą być one poddane okresowym przeglądom technicznym wykonywanym przez upoważnionych serwisantów. Podatnik korzystający z kas fiskalnych ma obowiązek terminowego zgłaszania
Z początkiem 2014 roku tracą ważność identyfikatory serwisantów kas wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów. Powstają więc wątpliwości, czy są jakieś konsekwencje utraty ważności tych identyfikatorów, a przede wszystkim czy czynności wykonane przez serwisanta bez ważnej legitymacji będą prawnie skuteczne.
Od 1 kwietnia br. nowe przepisy określają tryb postępowania w przypadku zakończenia przez kasę pracy w trybie fiskalnym, wymiany pamięci fiskalnej czy kradzieży kasy i jej późniejszego odzyskania. Ważną dla podatników regulacją, która nie obowiązywała przed 1 kwietnia br., jest określenie terminu, w jakim serwis kas ma obowiązek dokonać obowiązkowego przeglądu technicznego kasy. Ponadto nowością jest
Od 1 kwietnia ma wejść w życie nowe rozporządzenie w sprawie kas rejestrujących. Pomimo że w większości powiela ono dotychczasowe regulacje, zawiera również przepisy nakładające na podatników nowe obowiązki lub normujące kwestie dotychczas nieregulowane, a spotykane w praktyce. Jest to przykładowo: obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji reklamacji i zwrotów oraz odrębna ewidencja pomyłek, obowiązek
Jesteśmy firmą projektową. Mamy własny budynek biurowy wyposażony w instalację gazową, elektryczną oraz klimatyzację. Jak często musimy przeprowadzać kontrolę tych instalacji i kto jest upoważniony do ich przeprowadzania?
Spółka nie dokonała w obowiązującym terminie przeglądu technicznego drukarki fiskalnej - termin minął 2 miesiące temu. W 2002 r. spółka odliczyła 50% ceny zakupu drukarek. Czy jest możliwość wystąpienia o przywrócenie terminu, czy trzeba zwrócić odliczone 50% ceny zakupu?