Kiedy straty z tytułu likwidacji nieumorzonych środków trwałych są kosztem podatkowym
Podatnicy, którzy ewidencjonują sprzedaż za pośrednictwem kasy rejestrującej, niejednokrotnie mają wątpliwości, czy odpowiedzialność za niezarejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej i niewydanie paragonu fiskalnego obciąża wyłącznie ich jako podatnika (właściciela), czy dotyczy także pracownika, który powinien zaewidencjonować sprzedaż na kasie, ale tego nie zrobił. Otóż odpowiedzialność za brak
Zgodnie z zapowiedziami głównego inspektora pracy 1 marca 2016 r. rozpoczął się cykl tzw. pierwszych kontroli. W bieżącym roku inspektorzy pracy skontrolują co najmniej 2600 zakładów pracy, które wcześniej nie były kontrolowane przez PIP. Sprawdzane będą mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające od 1 do 9 pracowników, małe zakłady pracy, w których stan załogi nie przekracza 49 osób, oraz średnie firmy zatrudniające
W naszej firmie w czerwcu 2015 r. zakończyła się kontrola ZUS. Po otrzymaniu protokołu wnieśliśmy do niego zastrzeżenia, których ZUS jednak nie uznał. W czasie kontroli inspektor wykonywał kopie wielu dokumentów. Nie odnotowaliśmy ich wszystkich i teraz nie wiemy, jakimi dokumentami dysponuje ZUS. Czy możemy uzyskać wgląd do akt, zanim w naszej sprawie zostanie wydana decyzja? Czy możemy skopiować
W niektórych przypadkach inspektorzy ZUS po przeprowadzeniu kontroli wykonywania zadań i obowiązków w zakresie ubezpieczeń społecznych przez płatnika składek sporządzają protokół pokontrolny zawierający inne wnioski niż protokół sporządzony podczas kontroli, która miała miejsce wcześniej, mimo że stan faktyczny, jaki był wówczas kontrolowany, nie uległ zmianie.
Przeprowadzenie kontroli podatkowej zakończonej protokołem, dotyczącej stanu faktycznego objętego następnie wnioskiem o interpretację, nie stoi na przeszkodzie wydaniu interpretacji - wyrok WSA w Rzeszowie z 10 maja 2012 r. (sygn. akt I SA/Rz 209/12).
Podczas kontroli inspektorom PIP również zdarzają się pomyłki. Błędne działanie inspektora prowadzi najczęściej do powstania nieprawdziwych ustaleń. Dlatego ważne jest, aby pracodawca znał środki obrony przed nieuzasadnionymi zarzutami inspektora pracy.
Jak zaksięgować roboty w toku, ujęte protokołem na dzień 30 czerwca 2009 r.? Końcowy odbiór budowy jest przewidywany w październiku 2009 r. Wtedy też będzie wystawiona faktura sprzedaży dla inwestora. Jak ująć to w rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i w bilansie? Spółka prowadzi ewidencję kosztów tylko w układzie rodzajowym.
Moje pytanie dotyczy raportu potwierdzającego możliwość ujęcia wierzytelności nieściągalnych w kosztach uzyskania przychodu. Jakie pozycje powinien zawierać lub jak powinien wyglądać protokół przedstawiający koszty procesowe i egzekucyjne?