Data publikacji: 13.04.2002
Ewidencja kwot ubezpieczenia w salonie samochodowym
Prowadzimy salon sprzedaży nowych samochodów. Oferujemy klientom pakiety ubezpieczeń przy zakupie nowego samochodu oraz zawieramy ubezpieczenia będące kontynuacją poprzednich ubezpieczeń.
Ubezpieczenia są płacone gotówką przez klienta, często również wliczane w kredyt. Wówczas nie przyjmujemy gotówki. Co tydzień robimy listę osób i kwot wpłaconych przez klienta na ubezpieczenie i wysyłamy przelewem pieniądze do firmy ubezpieczeniowej. Na liście ujmujemy też nazwiska osób, które zaciągają kredyt obejmujący wartość ubezpieczenia nowego samochodu. Firma prowadzi pełną rachunkowość oraz posiada kasę fiskalną. Nie wystawiamy żadnego rachunku klientowi, nie wypisujemy KP, wystawiamy jedynie polisy, których kopii nie zostawiamy. W jaki sposób firma powinna ewidencjonować wpłaty na powyższe ubezpieczenia przekazywane przez klientów?