Pieniądze związane z konkretnym celem nie mogą być przeznaczane na inne działania
Gmina, która sprzedaje węgiel swoim mieszkańcom po preferencyjnych cenach, nie musi wypełniać żadnych obowiązków akcyzowych. Zarówno ustawa akcyzowa, jak i ustawa węglowa zwalniają z akcyzy tego rodzaju dostawy, a także gwarantują zwolnienie z obowiązku rejestracji akcyzowej, składania deklaracji podatkowych, pozyskiwania oświadczeń od nabywców węgla czy prowadzenia ewidencji akcyzowych. Jedynym obowiązkiem
PROBLEM Gmina zleciła Spółce gminnej sprzedaż preferencyjną węgla. Zgodnie z umową Gmina kupuje i przekazuje Spółce węgiel. Odbiorcy węgla należność wpłacają do urzędu. Spółka co 14 dni będzie obciążała Urząd Gminy fakturą za sprzedany węgiel w kwocie 470zł.Po stronie Spółki pozostają koszty transportu, wynajmu ładowarki i koszty wynagrodzeń pracowników itp. 1. Jak prawidłowo zaksięgować operacje:
Samorządy powinny iść tropem odpowiedzi MF, która dotyczyła tzw. dodatku węglowego wypłacanego osobom fizycznym. Dlatego można przyjąć dział 853, rozdział 85395. Jednak bardziej kłopotliwy jest paragraf wydatkowy
12 sierpnia 2022 r. weszła w życie ustawa o dodatku węglowym. Ustawa wprowadza wsparcie finansowe dla gospodarstw domowych, w których głównym źródłem ogrzewania są urządzenia zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem zawierającymi min. 85% węgla kamiennego. Dodatek jest przyznawany jednorazowo, w kwocie 3000 zł na jedno gospodarstwo domowe.