Poradnia z prawa pracy
Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy. Czasem pracy jest zatem nie tylko czas, w którym pracownik faktycznie świadczy pracę na rzecz pracodawcy, ale również czas, w którym pracodawca może wydawać pracownikowi polecenia i dyspozycje związane z rodzajem pracy określonym w zawartej umowie o pracę
W regulaminie pracy określiliśmy zasady noszenia w pracy strojów przez pracowników. Zgodnie z jedną z zasad, pracownicy powinni na własny koszt nabyć marynarki, spodnie, spódnice i białe koszule odpowiadające stylowi opisanemu w regulaminie. Pracownicy nie mają obowiązku nosić ubioru w barwach firmy, ale regulamin zawiera katalog zestawów kolorów akceptowanych przez pracodawcę (np. biała koszula i
Czy możemy wprowadzić zadaniowy czas pracy dla określonych osób w firmie: logistyka, kierownika serwisu, kierownika produkcji, koordynatora produkcji, brygadzisty? Jeżeli tak, to czy wystarczy, że zostanie on wprowadzony na podstawie obwieszczenia (nie jesteśmy zobowiązani do tworzenia regulaminu pracy)? Chcemy, aby pracownicy mogli wykonywać swoją pracę w różnych godzinach w ciągu dnia. Jak wygląda