PROBLEM
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. zostało założone w celu wykonania zadań własnych gminy. W związku z realizacją zadań własnych gminy z zakresu gospodarki komunalnej, w tym akcji zima oraz utrzymania na bieżąco zabudowanej nieruchomości, rozliczenia między gminą a spółką odbywają się według szacowania rynkowej wartości prac. Na pokrycie strat poniesionych przez spółkę w wyniku wykonywania tych prac środki finansowe są przekazywane comiesięcznymi uchwałami gminy, wskazującymi je jako dopłaty. Z uwagi na ten zapis zawarty w zarządzeniu Prezydenta miasta w spółce księgowane są na kapitał rezerwowy. Przyjęty sposób rozliczeń uniemożliwił w tym roku pokrycie straty z lat ubiegłych, a wynika to z uchwał podejmowanych w latach ubiegłych (pokrycie straty z lat ubiegłych z zysków lat przyszłych).
Jak należałoby rozliczyć przekazane w formie dopłat środków finansowych pokrywających koszty poniesione w związku z realizacją zadań własnych gminy w taki sposób, aby nie tylko faktycznie, ale i sprawozdawczo comiesięcznie i rocznie wynik finansowy brutto odzwierciedlał stan faktyczny?