Jak ująć w księgach rachunkowych niezaksięgowaną w poprzednich latach opłatę rezerwacyjną
Przy zawieraniu umowy najmu hali produkcyjnej wpłaciliśmy firmie wynajmującej depozyt/kaucję jako jej zabezpieczenie. Umowa zawarta jest na 10 lat z możliwością sześciomiesięcznego wypowiedzenia. Kaucja według umowy powinna być zwrócona po okresie najmu, z opcją zaliczenia jej na poczet ostatniego czynszu. Jak ująć w księgach rachunkowych taką kaucję i dokonać jej rozliczenia? Czy w bilansie kaucję
Jestem przedsiębiorcą w branży budowlanej. Na roboty budowlane udzielam gwarancji obejmującej określony okres (np. 2 lata). W czasie okresu gwarancji jestem obowiązany do dokonywania napraw na swój koszt. Aby zabezpieczyć wykonanie takich usług gwarancyjnych, zleceniodawca zatrzymuje część wynagrodzenia należnego za przeprowadzone roboty (np. 5% należnego wynagrodzenia), z zastrzeżeniem, że kwota ta
Świadczymy usługi budowlane. W czerwcu wystawiliśmy fakturę, którą kontrahent opłacił o kwotę niższą o kaucję (5% kwoty netto faktury), która zostanie zwrócona za pół roku (o ile nie będzie usterek). Czy fakturę potraktować jako opłaconą w całości czy tylko w części faktycznie zapłaconej przez kontrahenta?