Czy przedsiębiorca, który zakupił pojazd powinien dodatkowo przeprowadzić badanie techniczne potwierdzające spełnienie warunków konstrukcyjnych, jeśli w dowodzie rejestracyjnym pojazdu zawarta jest informacja VAT-1
Klient biura rachunkowego prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, opodatkowaną według stawki liniowej i spełnia definicje małego podatnika. W lipcu zakupił od osoby prywatnej używany samochód do 3,5 tony. Samochód wcześniej nie miał przeprowadzonych badań technicznych (VAT-1). Dokonał zapłaty podatku od czynności cywilnoprawnych oraz przerejestrował auto. Opłaty były poniesione przed 10 sierpnia
W przypadku stwierdzenia przez KAS lub ITD, że ciężarówka jedzie na lewym paliwie, pojazd ma być skierowany na dodatkowe badanie techniczne. Zdaniem diagnostów to bezcelowe
Eksploatacja, użytkowanie oraz utrzymywanie w należytym stanie technicznym wind leży w gestii każdego administratora. Dlatego bardzo ważne jest przeprowadzanie okresowych badań technicznych; dla dźwigów budowlanych towarowo-osobowych przeprowadza się je co roku.
Ponad rok temu weszła w życie nowelizacja ustawy o VAT. Wprowadziła ona obowiązek dodatkowych badań technicznych dla niektórych samochodów. Chodzi o tzw. samochody inne niż ciężarowe. Nowelizacja zastąpiła m.in. nietrafione przepisy o świadectwie homologacji i tzw. wzorze Lisaka. Ustawodawca w nowelizacji dał podatnikom posiadającym takie samochody w dniu wejścia w życie nowelizacji (1 czerwca 2005
Spółka z o.o. zajmuje się produkcją materiałów budowlanych. Czy wydatek poniesiony w grudniu 2005 r. na uiszczenie należności za wykonanie badań w zakresie uzyskania „deklaracji zgodności” należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu roku podatkowego 2005 r.? Czy też - mając na uwadze, że produkcja będzie trwała również w kolejnym roku podatkowym - wydatek ten należy zaliczyć do roku następnego?