Jakich czynności należy dokonać, gdy podjęto decyzję o likwidacji samochodu, który uległ wypadkowi
Środki trwałe podlegające umorzeniu należy odpowiednio zaksięgować. Jak poprawnie zaksięgować likwidację i odpis środka trwałego?
Likwidacja spółki to nic innego jak zakończenie działalności funkcjonującej firmy. Wiąże się ona z podziałem składników majątku pomiędzy jej akcjonariuszy, czy też udziałowców. Jakie skutki podatkowe wywołuje otrzymanie składników majątku likwidowanej spółki?
Od kilku lat wynajmujemy nieruchomości. Zostały one przez nas dostosowane do potrzeb prowadzonej działalności, w związku z czym dokonujemy odpisów amortyzacyjnych od inwestycji w obcych środkach trwałych. Obecnie zakupiliśmy własne budynki i rezygnujemy z wynajmowania dotychczasowych, co podyktowane jest w głównej mierze rachunkiem ekonomicznym. Czy do kosztów działalności możemy zaliczyć niezamortyzowaną
W marcu 2014 r. podjęliśmy decyzję o likwidacji maszyny produkcyjnej, natomiast w kwietniu 2014 r. dokonaliśmy jej fizycznej likwidacji. W dniu likwidacji maszyna nie była jeszcze całkowicie umorzona. W którym miesiącu należy dokonać ostatniego odpisu amortyzacyjnego - w marcu czy w kwietniu?
Używanie do celów prowadzonej działalności gospodarczej środków trwałych stanowiących cudzą własność jest obecnie praktyką powszechną. Często zdarza się również, że przedmioty te, aby mogły być w pełni użyteczne, wymagają dodatkowych nakładów. Jeśli zmiany wprowadzone w cudzym składniku majątkowym posiadają znamiona ulepszenia, to zainwestowanych środków nie można rozliczyć bezpośrednio w kosztach
Nasza spółka posiada wiele lokalizacji biurowo-magazynowych i sklepów. Ostatnio w związku ze złą koniunkturą postanowiliśmy zakończyć działalność w mniej dochodowych placówkach. Niestety, w większości lokalizacji podpisane umowy najmu są długoterminowe. Oznacza to konieczność ich przedterminowego rozwiązania. Kolejny problem, jaki się pojawił, to fakt, że na potrzeby naszej działalności na lokale te
W zeszłym roku spółka postawiła na własnym terenie halę. Wartość całej inwestycji wyniosła 100 000 zł, w tym 30 000 zł zapłacono za roboty ziemno-budowlane związane z wylaniem betonu na placu, na którym stanęła hala. W tym roku hala została zdemontowana, pozostał tylko wylany beton, który służy teraz za placyk manewrowy dla ciężarówek oraz parking dla pracowników. W księgach jest nieumożona część środka
Działalność gospodarcza prowadzona do tej pory przez męża jest likwidowana. Czy możliwe jest wniesienie aportem towaru i nieruchomości - kiosków? Dalej tę samą działalność ma prowadzić żona, przejmując towar i kioski. Czy rodzi to obowiązek zapłaty podatku po stronie męża? Jeżeli tak, to czy żona będzie mogła później ten podatek odliczyć? Jakimi dokumentami należy udokumentować przekazanie towaru i