Czy faktura zawierająca błędny adres nabywcy potwierdza poniesienie kosztu
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Wnoszący aport nie zapłaci podatku dochodowego od kwoty VAT zapłaconego przez spółkę, do której wniesiono aport. Szef KAS z urzędu zmienił nieprawidłową interpretację wydaną w tej sprawie.
Anulowanie faktury VAT może mieć miejsce wyłącznie w przypadku gdy faktura nie została wprowadzona do obrotu prawnego. Wystawca faktury, by móc ją anulować, powinien posiadać zarówno kopię, jak i oryginał dokumentu. Co jeszcze warto wiedzieć o anulowaniu faktury VAT?
Spółka wystawiła fakturę z kolejnym numerem, która została następnie wysłana do kontrahenta pocztą. Nie doszło jednak do realizacji umowy sprzedaży, ponieważ kontrahent odmówił odebrania towaru, a fakturę odesłał do spółki. Czy faktura ta może zostać anulowana, czy też musimy wykazać obrót należny z tego tytułu?
Czy sam fakt posiadania faktury zakupu - a nie dokonanie jej zapłaty - uprawnia podatnika do obniżenia kwoty należnej akcyzy o kwotę akcyzy wynikającą z faktury zakupu pojazdów na terytorium kraju?
W związku z umową z firmą X nasza firma oraz nasze wobec niej zobowiązania zostały wniesione aportem do nowo utworzonej spółki Y Sp. z o.o. w organizacji z dniem 31 maja 2006 r. Czy faktury wystawione po 31 maja 2006 r. z nazwą wystawcy i numerem NIP spółki pierwotnej są prawidłowe? Zaznaczamy, że nowa spółka nie posiada jeszcze nadanego numeru NIP oraz nie uzyskała jeszcze wpisu do Krajowego Rejestru
Jesteśmy zakładem budżetowym. Chcemy nieodpłatnie przekazać autobus do Zespołu Administracyjnego Szkół - jednostki budżetowej tej samej gminy - na dowóz dzieci. Autobus zakupiony w 1996 r. jest w 100% zamortyzowany. Naliczony podatek VAT w momencie zakupu został odliczony od podatku należnego. Czy w opisanej sytuacji wymienioną czynność zobowiązani jesteśmy udokumentować fakturą VAT? Jeżeli tak, to
Prowadzę księgowość spółki jawnej rozliczającej się na podstawie księgi przychodów i rozchodów. W 1996 r. spółka nabyła nieruchomości wraz ze znajdującym się na niej budynkiem, a teraz ma zamiar te nieruchomości zbyć. Jak zaewidencjonować taką transakcję i co będzie w takim przypadku podstawą księgowania?
Prowadzenie ewidencji na potrzeby VAT to jeden z podstawowych obowiązków podatników tego podatku. Ustawa o VAT przewiduje dwa rodzaje ewidencji: ewidencję sprzedaży oraz tzw. pełną ewidencję VAT, w której rejestrowana jest sprzedaż, zakupy oraz kwoty podatku należnego i naliczonego. Niezależnie od obowiązku prowadzenia jednej z tych ewidencji, część podatników VAT musi ewidencjonować sprzedaż także