Czy sprzedawca wyrobów akcyzowych powinien wykazywać kwotę akcyzy na fakturze lub w innym dokumencie wydawanym nabywcy
W praktyce działalności gospodarczej zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawca pomyłkowo wystawi fakturę na rzecz niewłaściwego nabywcy. Tryb postępowania z tak sporządzoną fakturą zależy przede wszystkim od ustalenia, czy została wprowadzona do obrotu prawnego. Wprowadzenie faktury do obrotu prawnego wymaga bowiem wystawienia odpowiedniej faktury korygującej. Sposób wystawienia korekty będzie z kolei
Organy podatkowe potwierdzają praktykę polegającą na anulowaniu wystawionych faktur, które nie zostały wprowadzone do obrotu. Warunkiem anulowania faktury jest fakt, że faktura dokumentuje czynność niedokonaną, a u sprzedawcy znajduje się zarówno oryginał, jak i kopia faktury. Oto fragment stanowiska Dyrektora IS w Poznaniu w tej sprawie.
Od 1 stycznia 2016 r. wchodzą w życie duże zmiany w zasadach opodatkowania akcyzą. Przy okazji zmian ustawodawca postanowił uporządkować zasady dokumentowania (fakturowania) wyrobów akcyzowych. Do tej pory zasady te nie różniły się od zasad przewidzianych dla innych wyrobów. Ustawodawca przewidział odrębności w tym zakresie.
Jednym z obowiązków podatników VAT jest, co do zasady, wystawianie faktur. Realizacja tego obowiązku stwarza podatnikom wiele problemów, gdyż przepisy VAT rozróżniają wiele rodzajów faktur oraz różne terminy ich wystawiania. Wątpliwości budzi również wymagana przepisami treść faktur. Znajomość zasad prawidłowego wystawiania faktur jest niezmiernie ważna dla sprzedawców, gdyż wadliwe ich wystawianie