Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 28-11-2024
Artykuł aktualny na dzień 28-11-2024
Data publikacji: 2023-11-14

Jak zalogować się pierwszy raz w KSeF i nadać uprawnienia

Rozpoczęcie korzystania z KSeF wymaga uwierzytelnienia się w systemie przez podatnika. Następnie może on nadawać dalsze uprawnienia swoim pracownikom czy współpracującym z nim firmom.

Krok 1. Uwierzytelnij się w KSeF

Sposób uwierzytelnienia w KSeF (pierwsze logowanie) zależy od tego, czy prowadzimy jednoosobową działalność, czy prowadzimy działalność jako spółka.

1. Sposoby uwierzytelniania w KSeF, gdy prowadzimy jednoosobową działalność gospodarczą

W przypadku podatników, którzy są osobami fizycznymi, pierwotne uprawnienie o charakterze właścicielskim jest przypisane automatycznie do osoby będącej podatnikiem. Osoba taka nie musi nic zgłaszać. Może korzystać z systemu KSeF autoryzując się podpisem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

W przypadkach szczególnych, gdy osoba fizyczna posiada kwalifikowany podpis elektroniczny, który nie zawiera w sobie NIP i PESEL, istnieje możliwość zgłoszenia tzw. odcisku palca podpisu za pośrednictwem zawiadomienia ZAW-FA, w celu przypisania podpisu do danego podatnika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00