Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [75 z 568]

Interpretacja indywidualna z dnia 9 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.441.2024.2.KS

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją programu edukacyjnego.

Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 lipca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją programu edukacyjnego pod nazwą (…).

Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 20 września 2024 r. (wpływ 20 września 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Informacje ogólne dotyczące działalności Wnioskodawcy.

Fundacja jest podmiotem utworzonym na podstawie ustawy z 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 166 ze zm., dalej: Ustawa o Fundacjach). Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym oraz podatnikiem VAT, o którym mowa art. 15 ust. 1 Ustawy o VAT. Wnioskodawca jest zarejestrowany jako czynny podatnik VAT.

Fundacja została założona w (...) r., przy czym rejestracji w Rejestrze Stowarzyszeń KRS dokonano (...) r. Prowadzi ona działalność na rzecz współpracy pomiędzy (...). Wnioskodawca realizuje projekty na różnych szczeblach, służące kształtowaniu potencjału i wiedzy przedstawicieli różnych podmiotów oraz rozwojowi kontaktów politycznych, gospodarczych, kulturalnych i naukowych pomiędzy państwami tego regionu.

Do statutowych celów Wnioskodawcy należy:

  • (...)

Do głównych przedmiotów działalności Wnioskodawcy wymienionych w statucie należą m.in.:

  • wydawanie książek i rozpowszechnianie oraz wspomaganie wydawania i rozpowszechniania książek, biuletynów i tym podobnych publikacji,
  • organizowanie dorocznego Forum (...) z udziałem przedstawicieli polityki i życia gospodarczego z kraju i zagranicy, a także organizowanie lub wspomaganie odczytów, sympozjów, kursów, spotkań dyskusyjnych, targów, kiermaszy i innych podobnych wydarzeń.

Wnioskodawca od początku swojego istnienia organizuje (...). Wnioskodawca jest organizatorem branżowych konferencji poświęconych tematyce (...), jednocześnie realizując tematykę z ww. zakresu podczas wszystkich organizowanych konferencji. Największym wydarzeniem organizowanym przez Fundację jest (…) (dalej: Forum (...)) z udziałem przedstawicieli (...).

Forum (...) odwiedza zazwyczaj (...), stanowiące platformę dyskusji i wymiany wiedzy i doświadczenia, jest wyjątkową okazją do nawiązania nowej i rozwinięcia już funkcjonującej współpracy między (...).

Tematy związane z potrzebą zrównoważonego rozwoju i budowania świadomości ekologicznej społeczeństwa są podejmowane również podczas (…) (dalej: E.).

E. odbywa się corocznie od (...). Kongres jest spotkaniem przedstawicieli władz regionalnych z krajów Europy z przedstawicielami administracji publicznej i Unii Europejskiej, biznesu, organizacji samorządowych i pozarządowych, przedstawicielami ministerstw i agend rządowych. W E. dorocznie bierze udział (...) to stały element programu E. Podczas konferencji odbywają się panele dyskusyjne dotyczące zaangażowania samorządów w ochronę środowiska.

Ponadto Fundacja organizuje mniejsze konferencje i debaty tematyczne, wyjazdy studyjne międzynarodowe oraz sektorowe, w których uczestniczą przedstawiciele administracji publicznej, politycy, samorządowcy, biznesmeni, naukowcy i eksperci z Polski i zagranicy.

Inne przedsięwzięcia statutowe prowadzone przez Fundację to:

  • organizacja międzynarodowych seminariów, szkoleń i wizyt studyjnych;
  • publikacja analiz i raportów (...) przygotowanych przez międzynarodowe grona ekspertów;
  • program praktyk zawodowych dla studentów polskich i zagranicznych uczelni;
  • współpraca z międzynarodowymi organizacjami realizującymi podobne cele statutowe.

Organizacja programu edukacyjnego „(...)”.

Wnioskodawca zawarł z (…) (dalej: NFOŚ) umowę dotacji na realizację programu edukacyjnego pod nazwą (…) (dalej: Projekt). Celem Projektu była realizacja działalności statutowej Fundacji poprzez stworzenie (...).

W związku z realizacją Projektu, Fundacja poniosła koszty w wysokości (…) zł brutto. Środki te były wydatkowane w latach 2023-2024. Istotna część wydatków, tj. dostawa towarów i usług przez podmioty będące przedsiębiorcami została udokumentowana fakturami. Tylko wydatki związane z wynagrodzeniami osób niebędących przedsiębiorcami nie były udokumentowane fakturami.

Realizacja Projektu obejmowała zespół powiązanych ze sobą działań, na które składały się:

1)Organizacja konferencji - (…), która odbyła się w ramach Forum (...) we wrześniu 2023 r.

W ramach konferencji odbyła się inauguracyjna sesja plenarna oraz 17 dedykowanych przedstawicielom samorządów lokalnych paneli dyskusyjnych z zakresu ochrony środowiska.

Celem konferencji było rozpowszechnienie wiedzy na temat aktualnych problemów środowiskowych w Polsce i sposobów ich rozwiązywania wśród osób z grup mających największy wpływ na kształtowanie środowiska, tj.: przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej, ekspertów i naukowców, przedsiębiorców branży środowiskowej oraz pro-środowiskowych organizacji pozarządowych, szerzenie debaty w kwestiach ochrony środowiska i edukacji ekologicznej społeczeństwa, wymiana dobrych praktyk pomiędzy ekspertami, przedstawicielami administracji publicznej, samorządów i przedsiębiorcami sektorów i branż środowiskowych, nawiązanie bezpośrednich kontaktów, partnerstw, wielostronnej współpracy mających na celu usprawnienie walki z zagrożeniami ekologicznymi w kraju, edukację ekologiczną społeczeństwa, budowanie społeczeństwa obywatelskiego w obszarze ochrony środowiska.

W konferencji wzięło udział ok. (...).

Udział w konferencji był nieodpłatny, a o prawie uczestnictwa w konferencji decydowała kolejność zgłoszeń poprzez formularz rejestracji on-line zamieszczony na stronie internetowej Wnioskodawcy.

Konferencja odbywała się równolegle do innych wydarzeń, które były organizowane w ramach Forum (...), a jej drzwi były otwarte dla wszystkich uczestników Forum. Wobec czego w konferencji mogły brać udział również chętne osoby, które odpłatnie brały udział w innych wydarzeniach w ramach Forum (...). Wnioskodawca podkreśla jednak, że udział w samej konferencji był nieodpłatny.

Fundacja nie uzależniała prawa do uczestnictwa w konferencji od uiszczenia jakiejkolwiek opłaty przez jej uczestników.

2)Organizacja kampanii eksperckiej, w ramach której opublikowano 10 artykułów ekspertów z Polski i zagranicy na temat ochrony środowiska w samorządach.

W ramach kampanii eksperckiej opublikowano 10 ogólnodostępnych artykułów, których celem było rozpowszechnienie wiedzy na temat aktualnych problemów środowiskowych w Polsce i sposobów ich rozwiązywania wśród osób z grup mających największy wpływ na kształtowanie środowiska, tj.: przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej, ekspertów i naukowców, przedsiębiorców branży środowiskowej oraz pro-środowiskowych organizacji pozarządowych, jak również szerzenie debaty w kwestiach ochrony środowiska i edukacji ekologicznej społeczeństwa.

Artykuły znajdują się na stronie internetowej Wnioskodawcy, pod adresem: (…) jest bezpłatny, a od czytelników nie były i nie są pobierane żadne opłaty subskrypcyjne.

3)Organizacja konferencji - (…), która odbyła się w ramach E. w marcu 2024 r.

W ramach konferencji odbyło się 6 paneli tematycznych, których celem było zwiększenie praktycznej wiedzy i kompetencji przedstawicieli samorządów z zakresu ochrony środowiska. W panelach udział wzięli zaproszeni eksperci, przedstawiciele samorządów, naukowcy oraz specjaliści w dziedzinie ochrony środowiska, a ogólna liczba przedstawicieli samorządów lokalnych biorących udział w konferencji wyniosła ok. (...) Konferencja odbywała się równolegle do innych wydarzeń, które były organizowane w ramach E., a jej drzwi były otwarte dla wszystkich uczestników E. Wobec czego w konferencji mogły brać również chętne osoby, które odpłatnie uczestniczyły w innych wydarzeniach w ramach E. Wnioskodawca podkreśla jednak, że udział w samej konferencji był nieodpłatny. Fundacja nie uzależniała prawa do uczestnictwa w konferencji od uiszczenia jakiejkolwiek opłaty przez jej uczestników.

Podsumowanie stanu faktycznego.

Wszystkie działania podejmowane przez Wnioskodawcę w ramach Projektu były przejawem realizacji jego celów statutowych, w szczególności w zakresie podejmowania, organizowania i wspierania inicjatyw i działań na rzecz ochrony środowiska.

Realizacja Projektu nie była nakierowana na osiągnięcie przez Wnioskodawcę jakiegokolwiek zysku (nie miała charakteru zarobkowego), o czym świadczy fakt, że udział w wydarzeniach oraz korzystanie z materiałów i opracowań stworzonych w toku jego realizacji było nieodpłatne. W związku z realizacją Projektu Wnioskodawca nie uzyskał żadnych przychodów.

Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego

Usługi i towary nabywane w ramach realizacji przez Fundację programu edukacyjnego (…) nie były, nie są oraz nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Pytanie

Czy w przedstawionym stanie faktycznym, Fundacja nie będzie miała prawa do odliczenia VAT naliczonego od faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, które następnie zostały wykorzystane w celu realizacji Projektu, który był realizowany w całości ze środków (…) w ramach zawartej umowy o dofinansowanie?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, w przedstawionym opisie stanu faktycznego, Fundacja nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług wykorzystanych w celu realizacji Projektu. Realizacja Projektu była całkowicie związana z wykonywaniem czynności statutowych, a Wnioskodawca nie uzyskał z tego tytułu żadnych przychodów skutkujących określeniem podatku należnego.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 Ustawy o VAT, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 Ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 Ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Art. 87 ust. 1 Ustawy o VAT stanowi, że w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

W świetle art. 88 ust. 4 Ustawy o VAT, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik VAT oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem wiąże się podatek naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, a więc takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Innymi słowy odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 Ustawy o VAT uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

Analogiczne stanowisko zostało zaprezentowane m.in. w:

Jak wskazano w przedstawionym we Wniosku stanie faktycznym, Fundacja jest czynnym podatnikiem VAT, jednak towary i usługi nabywane przez nią na potrzeby realizacji Projektu nie były wykorzystane do czynności opodatkowanych. W związku z realizacją Projektu Fundacja nie uzyskiwała żadnego przychodu, a więc następstwem czynności wykonywanych przez Fundację nie było określenie podatku należnego. Wynika to z faktu, że Projekt był realizowany przez Fundację nieodpłatnie, w ramach realizacji jej celów statutowych, a nie w ramach wykonywania działalności gospodarczej.

Mając zatem na uwadze, że podstawowym warunkiem prawa do odliczenia VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny, należy uznać, że w analizowanej sprawie związek taki nie występuje.

Zatem Fundacja nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją Projektu.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.) - zwanej dalej „ustawą”:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wtedy, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn.:

  • odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, oraz
  • gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Zasada ta wyklucza możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Art. 88 ustawy określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Według zapisu art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Państwa wątpliwości dotyczą braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją programu edukacyjnego pod nazwą (…).

Należy wskazać, że odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W analizowanej sprawie związek taki nie występuje. Jak wynika z okoliczności sprawy, usługi i towary nabywane w ramach realizacji przez Państwa programu edukacyjnego (…) nie były, nie są oraz nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Tym samym stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy, z uwagi na brak związku nabywanych towarów i usług z wykonywaniem czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, nie będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku od towarów i usług w związku z realizacją programu edukacyjnego pod nazwą (…).

Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym albo opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanego przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00