Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [75 z 568]

Interpretacja indywidualna z dnia 9 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-2.4011.604.2024.4.JK3

Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatkowej odprawy pośmiertnej przysługującej rodzinie zmarłego pracownika.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

22 lipca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy obowiązków płatnika w związku z wypłatą dodatkowej odprawy pośmiertnej przysługującej rodzinie zmarłego pracownika. Uzupełnili go Państwo – na wezwanie – pismem z 12 września 2024 r. (data wpływu 17 września 2024 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Jesteście Państwo spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, posiadającą Zarząd i siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (dalej jako „Spółka” lub „Wnioskodawca”).

Spółka korzysta z rozliczenia podatku dochodowego w mechanizmie ryczałtu od dochodów spółek (dalej: „estoński CIT”).

Drugi z Zainteresowanych również jest polskim rezydentem podatkowym - osobą fizyczną, która ma otrzymać od spółki świadczenie opisane w niniejszym wniosku.

Pracownik był zatrudniony w Spółce w okresach: od dnia (…) 2022 r. do dnia (…) 2022 r., od dnia (…) 2022 r. do dnia (…) 2022 r. oraz od dnia (…) 2022 r. do dnia (…) 2023 r. Wygaśnięcie umowy o pracę z pracownikiem nastąpiło z powodu śmierci pracownika. Zgon pracownika został zakwalifikowany jako wypadek przy pracy. Łączny okres zatrudnienia pracownika w Spółce wynosił 1 rok 4 miesiące i 27 dni. Z informacji jakie Spółka posiada wynika, że Pracownik miał żonę i córkę.

Żona i córka zmarłego pracownika należą do kręgu osób, którym przepisy ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy przyznają odprawę pośmiertną. Spółka posiada informację, że małżonka i córka zmarłego pracownika spełniają przesłanki określone w art. 68 ust. 1 pkt 2 i art. 71 ustawy o emeryturach i rentach z funduszu ubezpieczeń społecznych z dnia 17 grudnia 1998 r. Celem ustalenia kręgu osób uprawnionych do otrzymania odprawy pośmiertnej, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, odprawa pośmiertna zwolniona jest od podatku dochodowego.

Spółka wypłaciła najbliższej rodzinie zmarłego pracownika odprawę pośmiertną wynikającą z art. 93 Kodeksu pracy. Wysokość tej odprawy ustalona została zgodnie z obowiązującym w Spółce Regulaminem wynagradzania.

Ponadto, Spółka chce wypłacić żonie i córce pracownika dodatkowe Świadczenie pośmiertne (dalej jako: „Dodatkowa odprawa pośmiertna”), uwzględniając całokształt okoliczności, że zmarły pracownik był bardzo ceniony zarówno przez Spółkę oraz wniósł istotny wkład w rozwój Spółki, jak również trudną sytuację rodziny zmarłego pracownika. Dodatkowa odprawa pośmiertna będzie stanowić dodatkową odprawę (obok tej wynikającej z przepisów Kodeksu pracy).

Zarząd Spółki zamierza podjąć uchwałę o wypłacie najbliższej rodzinie zmarłego pracownika dodatkowej odprawy pośmiertnej w wysokości 24-krotności miesięcznego wynagrodzenia pracownika.

Powyższa dodatkowa odprawa pośmiertna nie wynika z wewnątrzzakładowych przepisów (w tym Regulaminu Pracy) ani z przepisów powszechnie obowiązującego prawa pracy.

Dodatkowa odprawa pośmiertna, którą planują Państwo wypłacić na podstawie uchwały Zarządu, nie jest odszkodowaniem wypłaconym przez Instytucję ubezpieczeniową z tytułu ubezpieczenia na życie, o którym mowa w art. 93 § 7 Kodeksu pracy. Dodatkowa odprawa pośmiertna zostanie wypłacona ze Środków obrotowych Spółki.

W związku z zaistniałą sytuacją powstała wątpliwość czy Spółka, jako podmiot planujący dokonanie przedmiotowej wypłaty Dodatkowej odprawy pośmiertnej będzie zobowiązana do pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz czy ciążą na niej obowiązki informacyjne związane z wypłatą dodatkowej odprawy pośmiertnej rodzime zmarłego pracownika. Dla określenia zakresu ewentualnych obowiązków Spółki będącej płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych, decydujące znaczenie ma rozstrzygnięcie, czy dodatkowa odprawa pieniężna korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego oraz czy wydatek na dodatkową odprawę pośmiertną na rzecz najbliższej rodziny zmarłego pracownika nie stanowi wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 3 CIT i czy wydatek ten będzie podlegać opodatkowaniu ryczałtem.

Pytania

1) Czy opisana w zdarzeniu przyszłym planowana dodatkowa odprawa pośmiertna korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym na Państwu nie spoczywają żadne obowiązki płatnika ani też obowiązki informacyjne związane z jej wypłatą przewidziane w art. 42a ustawy o PIT?

2) Czy opisany w zdarzeniu przyszłym planowany przez Spółkę do poniesienia wydatek na dodatkową odprawę pośmiertną na rzecz najbliższej rodziny zmarłego pracownika stanowi wydatek niezwiązany z działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 3 CIT i podlega opodatkowaniu ryczałtem?

Przedmiotowa interpretacja dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych (pyt. Nr 1), natomiast w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (pyt. Nr 2) zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Państwa stanowisko w sprawie

Ad. 1

Państwa zdaniem, planowana dodatkowa odprawa pośmiertna korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, w związku z czym na Państwu nie spoczywają żadne obowiązki płatnika ani też obowiązki informacyjne związane z jej wypłatą.

Uzasadnienie Państwa stanowiska:

Państwa zdaniem, otrzymana przez członków najbliższej rodziny zmarłego pracownika dodatkowa odprawa pośmiertna będzie korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 7 i tym samym nie podlega opodatkowaniu tym podatkiem. W związku z powyższym na Państwu jako podmiocie wypłacającym ten rodzaj Świadczenia nie ciążą żadne obowiązki płatnika, ani obowiązki informacyjne.

Państwa zdaniem, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku. Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, wolne od podatku dochodowego są odprawy pośmiertne i zasiłki pogrzebowe.

Państwa zdaniem, zwolnienie z ww. przepisu może być również zastosowane do Dodatkowej odprawy pośmiertnej. Z przepisu art. 21 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy nie wynika, aby ustawodawca wskazał, że ma on zastosowanie wyłącznie do odpraw pośmiertnych uregulowanych w art. 93 Kodeksu pracy.

Z przepisu art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie wynika, że ma on zastosowanie wyłącznie do odpraw pośmiertnych wypłaconych wyłącznie w zakresie uregulowanym w art. 93 Kodeksu Pracy. Zarówno w doktrynie jak i orzecznictwie Sądu Najwyższego z zakresu prawa pracy zgodnie przyjmuje się, że źródłem uprawnień dla pracownika może być nie tylko odpowiednie postanowienie umowy o pracę, regulaminu wynagradzania lub układu zbiorowego pracy, lecz również jednostronna decyzja o charakterze przysparzającym, podjęta na korzyść pracownika. W Państwa ocenie decydujące znaczenie dla rozstrzygnięcia niniejszej sprawy ma charakter Świadczenia jako odprawy pieniężnej pośmiertnej. Jest poza sporem, że przyznanie dodatkowej odprawy pośmiertnej pozostanie w związku z zaistnieniem okoliczności uprawniających do otrzymania odprawy pośmiertnej na podstawie przepisu art. 93 Kodeksu Pracy. W swojej istocie przyznanie dodatkowej odprawy pieniężnej stanowi podwyższenie odprawy poza limit wynikający z przepisów prawa pracy, co nie zmienia jej charakteru - wciąż pozostaje odprawą pośmiertną. Z tego też względu planowana przez Państwa dodatkowa odprawa pośmiertna będzie korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i tym samym nie podlega opodatkowaniu tym podatkiem. W związku z powyższym na Spółce jako podmiocie wypłacającym ten rodzaj Świadczenia nie ciążą żadne obowiązki płatnika, ani obowiązki informacyjne.

Planowana wypłata Dodatkowej odprawy pośmiertnej na rzecz żony i córki zmarłego pracownika nastąpić ma w ściśle określonym przypadku - w następstwie śmierci pracownika. Ponadto, gdyby zamierzeniem ustawodawcy było ograniczenie przedmiotowego zwolnienia jedynie do odpraw pośmiertnych wypłacanych na podstawie Kodeksu pracy, to Państwa zdaniem wprost i jednoznacznie wskazałby to w omawianym przepisie. Istniejąca regulacja nie stanowi jednak o „odprawach pośmiertnych przyznanych na podstawie przepisów prawa pracy.”

Co więcej, przy innych zwolnieniach przewidzianych w przepisie art. 21 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pojawiają się sformułowania o świadczeniach przyznanych i wypłacanych „na podstawie przepisów o ... ” . W przypadku odpraw pośmiertnych takie ograniczenie jednak nie występuje, więc nie można stosować wykładni rozszerzającej.

Mając na uwadze powyższe, w Państwa opinii, Dodatkowa odprawa pośmiertna, otrzymana przez członków najbliższej rodziny zmarłego pracownika dodatkowa odprawa pośmiertna będzie korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 7 i tym samym nie podlega opodatkowaniu tym podatkiem. W związku z powyższym na Spółce jako podmiocie wypłacającym ten rodzaj świadczenia nie ciążą żadne obowiązki płatnika, ani obowiązki informacyjne.

Spółka jako podmiot dokonujący wypłaty dodatkowej odprawy pośmiertnej nie będzie zobowiązana do realizacji obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 42a ustawy o PIT.

Jak wynika z art. 42a ustawy o PIT, obowiązek złożenia deklaracji PIT-11 ciąży na osobach fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, osobach prawnych i ich jednostkach organizacyjnych oraz jednostkach organizacyjnych niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o PIT. Z brzmienia ust. 1 tego artykułu wynika jednak, że nie dotyczy on m.in. dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21 ustawy o PIT.

Biorąc pod uwagę powyższe, Państwa zdaniem, w związku ze zdarzeniem przyszłym polegającym na wypłacie dodatkowej odprawy pośmiertnej żonie zmarłego pracownika, która - jak wskazano wcześniej w niniejszym wniosku - korzystać będzie ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy o PIT, na Spółce nie będzie ciążył obowiązek sporządzenia deklaracji PIT-11 i przesłania jej do właściwego urzędu skarbowego.

Powyższe stanowisko potwierdza praktyka interpretacyjna organów podatkowych, np. interpretacja z 8 maja 2013 r. Nr IPPB2/415-234/13-2/EL wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, interpretacja z 26 listopada 2014 r. Nr IPPB4/415-670/14-2/AM wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie oraz interpretacja z 20 lutego 2017 r. Nr 1061-IPTPB4.4511.283.2016.1.JR wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi, interpretacja z 11 sierpnia 2020 r. Nr 0114-KDIP3-2.4011.403.2020.2.JM, wydana przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, Interpretacja z 23 czerwca 2022 r. Nr 0114-KDIP2-2.4011.346.2022.2.ASK wydana przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, interpretacja z 7 marca 2023 r. Nr 0115-KDIT2.4011.49.2023.2.ENB wydana przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Katalog źródeł przychodów został uregulowany w art. 10 ust. 1 ww. ustawy. W myśl pkt 9 tego artykułu, do źródeł przychodów zalicza się przychody z innych źródeł.

Zgodnie z brzmieniem art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności:

Kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie sformułowania „w szczególności” oznacza, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Z wniosku wynika, że Państwa pracownik był zatrudniony w Spółce od (...) 2022 r. do (...) 2022 r., od (...) 2022 r. do (...) 2022 r. oraz od (...) 2022 r. do (...) 2023 r. Wygaśnięcie umowy o pracę z pracownikiem nastąpiło z powodu jego śmierci. Zgon pracownika został zakwalifikowany jako wypadek przy pracy. Łączny okres zatrudnienia pracownika w Spółce wynosił 1 rok 4 miesiące i 27 dni. Z informacji jakie Państwo posiadają wynika, że pracownik miał żonę i córkę.

Oprócz odprawy pośmiertnej, którą przewidują przepisy Kodeksu pracy, chcą Państwo wypłacić żonie i córce pracownika dodatkowe świadczenie pośmiertne. Dodatkowa odprawa pośmiertna stanowi dodatkową odprawę (obok tej wynikającej z przepisów Kodeksu pracy). Zarząd Spółki zamierza podjąć uchwałę o wypłacie najbliższej rodzinie zmarłego pracownika dodatkowej odprawy pośmiertnej w wysokości 24-krotności miesięcznego wynagrodzenia pracownika.

Powyższa dodatkowa odprawa pośmiertna nie wynika z wewnątrzzakładowych przepisów (w tym Regulaminu Pracy) ani z przepisów powszechnie obowiązującego prawa pracy. Dodatkowa odprawa pośmiertna, którą planują Państwo wypłacić na podstawie uchwały Zarządu, nie jest odszkodowaniem wypłaconym przez Instytucję ubezpieczeniową z tytułu ubezpieczenia na życie, o którym mowa w art. 93 § 7 Kodeksu pracy.

Państwa wątpliwość budzi fakt opodatkowania otrzymanej przez żonę i córkę zmarłego pracownika dodatkowej odprawy pośmiertnej.

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy:

Wolne od podatku dochodowego są odprawy pośmiertne i zasiłki pogrzebowe.

Ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie ww. przepisu korzystają świadczenia mające charakter odprawy lub zasiłku pogrzebowego, których fakt przysługiwania został unormowany w jakikolwiek sposób (w stosownych przepisach, w układzie zbiorowym pracy lub nawet w formie umownej).

Zatem z powyższego przepisu nie wynika, że ma on zastosowanie wyłącznie do odpraw pośmiertnych uregulowanych w art. 93 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 ze zm.):

Dodatkowa odprawa pośmiertna, którą planujecie Państwo wypłacić żonie i córce zmarłego pracownika będzie stanowić przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Odprawa ta będzie korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, i tym samym nie będzie podlegać opodatkowaniu tym podatkiem.

W związku z powyższym, na Państwu jako podmiocie wypłacającym ten rodzaj świadczenia nie będą ciążyły żadne obowiązki płatnika, ani obowiązki informacyjne z tego tytułu.

Zatem Państwa stanowisko w jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

W odniesieniu do powołanych interpretacji indywidualnych wskazać należy, że rozstrzygnięcia w nich zawarte nie są wiążące dla tutejszego organu. Wydane interpretacje organów podatkowych dotyczą tylko konkretnych, indywidualnych spraw podatników, osadzonych w określonym stanie faktycznym lub zdarzeniu przyszłym i tylko w tych sprawach rozstrzygnięcia w każdej z nich zawarte są wiążące. Nie wywołują one zatem żadnych skutków prawnych w odniesieniu do innych podatników.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosujecie się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA).

Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego.

Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00