Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [1330 z 2522]

Zastosowanie przepisów szczególnych w przypadku zakładów aktywności zawodowej - Wyrok NSA z dnia 14 marca 2024 r., sygn. III OSK 1196/23

Art. 31 ust. 4 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ma charakter lex specialis wobec art. 15 ust. 7 ustawy o finansach publicznych, co oznacza, że samorządowy zakład budżetowy prowadzący działalność jako zakład aktywności zawodowej zobowiązany jest do przekazywania uzyskanych środków na zakładowy fundusz aktywności, a nie do budżetu jednostki samorządu terytorialnego.

Teza od Redakcji

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Ewa Kwiecińska Sędziowie Sędzia NSA Olga Żurawska-Matusiak Sędzia del. WSA Kazimierz Bandarzewski (spr.) po rozpoznaniu w dniu 14 marca 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Powiatu S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku z dnia 9 marca 2023 r. sygn. akt II SA/Bk 18/23 w sprawie ze skargi Powiatu S. na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Podlaskiego z dnia [...] listopada 2022 r. nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia samorządowego zakładu budżetowego 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od Powiatu S. na rzecz Wojewody Podlaskiego kwotę 360 (trzysta sześćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku wyrokiem z dnia 9 marca 2023 r. sygn. akt II SA/Bk 18/23 oddalił skargę Powiatu [...] na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Podlaskiego z dnia 4 listopada 2022 r. nr [...], którym stwierdzono nieważność uchwały Rady Powiatu [...] z dnia 30 września 2022 r. Nr [...]zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia samorządowego zakładu budżetowego - Powiatowego Zakładu Aktywności Zawodowej w S..

W uzasadnieniu orzeczenia Sąd pierwszej instancji uznał, że Wojewoda Podlaski słusznie wskazał, iż organ uchwałodawczy ustanawiając przedmiotową uchwałę w istotny sposób naruszył art. 31 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 573) zwanej dalej ustawą o rehabilitacji w związku z § 8 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 lipca 2012 r. w sprawie zakładów aktywności zawodowej (Dz.U. z 2021 r. poz. 1934) zwanego dalej rozporządzeniem ZAZ, poprzez całkowite nieuwzględnienie tych regulacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00