Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [15 z 53]

Artykuł aktualny na dzień 05-07-2024

Nieprawidłowości w zakresie sprawozdawczości, rachunkowości oraz inwentaryzacji związanych z zakończeniem roku budżetowego

OPIS NIEPRAWIDŁOWOŚCI: Kontrola sprawozdań finansowych, jak i ksiąg rachunkowych w gminie wykazała szereg nieprawidłowości występujących szczególnie pod koniec roku budżetowego w zakresie związanym ze sprawozdawczością, rachunkowości oraz przeprowadzaną w jednostce inwentaryzacją.

Stwierdzone naruszenia przepisów prawa dotyczyły:

  1. Niewykazania w sprawozdaniu jednostkowym Rb-28S za okres od początku roku do 31 grudnia wydatków niewygasających.

  2. Saldo Ma konta 300 „Rozliczenie zakupu” zaprezentowano w bilansie urzędu gminy na 31 grudnia po stronie pasywów w pozycji D.IV. „Rozliczenia międzyokresowe”, zamiast w pozycji D.II.1. „Zobowiązania z tytułu dostaw i usług”. 

  3. Niezłożenia na arkuszach spisowych oraz sprawozdaniach opisowych z przebiegu spisu z natury przez osoby materialnie odpowiedzialne odpowiednich podpisów oraz oświadczeń.

  4. Przyjęcia w zasadach (polityce) rachunkowości jednostki zasady, że budynki inwentaryzuje się przez porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami. 

  5. Popełnienie błędów w klasyfikowaniu kosztów oraz wydatków dotyczących zakupu żywności.

  6. Ujęcie kosztów niezgodnie z dekretacją.

KOMENTARZ

W celu uniknięcia występowania nieprawidłowości w zakresie sprawozdawczości, rachunkowości oraz inwentaryzacji związanych z zakończeniem roku budżetowego należy przestrzegać przepisów prawa omówionych w dalszej części artykułu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00