Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 14 października 2008 r., sygn. II SA/Ol 587/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Lipiński (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędzia WSA Zbigniew Ślusarczyk Protokolant Małgorzata Krajewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 października 2008 r. sprawy ze skargi spółki A na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego - oddala skargę.
UZASADNIENIE
Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że decyzją z dnia "[...]" Prezydent Miasta, po rozpatrzeniu wniosku A. W. działającego z upoważnienia inwestora czyli spółki A, ustalił lokalizację inwestycji celu publicznego polegającej na budowie stacji bazowej telefonii cyfrowej na projektowanej wieży antenowej o długości 40 m na działce nr "[...]" obręb "[...]" przy ulicy "[...]" w "[...]". W uzasadnieniu decyzji organ I instancji stwierdził, że przedłożony wniosek jest kompletny i spełnia wymogi określone w art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2003r., nr 80, poz. 717). Według organu zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. nr 261, poz. 2603 z 2004r.) planowana inwestycja jest inwestycją celu publicznego a jest to tzw. "łączność publiczna". Według prezydenta, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu (Dz. U. z 2007r., nr 158, poz. 1105), analizą oddziaływania przedsiębiorstwa na środowisko oraz dołączonej do wniosku opinii Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta z dnia "[...]" ww. inwestycja nie jest zaliczana do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Poza tym analiza stanu faktycznego i prawnego wskazuje, że planowana inwestycja spełni wymogi określone w ww. ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Natomiast istniejąca obsługa komunikacyjna budynku nie ulega zmianie, odstąpiono zatem od uzgodnienia obsługi komunikacyjnej wg art. 53 ust. 4 pkt 9 wspomnianej ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.