Księgi prowadzone przez biuro rachunkowe w siedzibie firmy
Biuro rachunkowe rozpoczęło prowadzenie ksiąg rachunkowych dla nowego podmiotu gospodarczego. Umowa zakłada, że księgi rachunkowe będą prowadzone w siedzibie firmy a nie w biurze rachunkowym. Czy w związku z tym firma ma obowiązek zgłoszenia tego faktu do urzędu skarbowego?
Przekazanie prowadzenia ksiąg
Wyjaśnijmy na wstępie, że w świetle ustawy o rachunkowości księgi rachunkowe, co do zasady, prowadzone są przez jednostkę. Przy czym jednostka może powierzyć prowadzenie ksiąg rachunkowych na zewnątrz, przedsiębiorcy zajmującemu się usługowo prowadzeniem ksiąg rachunkowych (dla biura rachunkowego) lub przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w tym zakresie z innego państwa członkowskiego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. nr 47, poz. 278, z późn. zm.).