Rozliczenie faktury za usługi telekomunikacyjne wraz z bonifikatą i odszkodowaniem za uszkodzenie telefonu
Rozliczenie faktury za usługi telekomunikacyjne wraz z bonifikatą i odszkodowaniem za uszkodzenie telefonu
W kwietniu otrzymałam z TP S.A. fakturę za usługi telekomunikacyjne, obejmującą opłatę abonamentową za kwiecień oraz opłatę za połączenia i billing za marzec. Na fakturze zostały również wyszczególnione: bonifikata za uszkodzenie telefonu w okresie 27.0229.03 w wysokości 24,17 zł oraz odszkodowanie za uszkodzenie telefonu w tym samym okresie w wysokości 29,49 zł. Czy ze względu na to, że bonifikata i odszkodowanie dotyczą innego okresu sprawozdawczego, nie powinna zostać wystawiona faktura korygująca? Bonifikata została uwzględniona w rozliczeniach z tytułu VAT, a odszkodowanie nie. Czy jest to prawidłowe? Jak zostało wyliczone odszkodowanie? Jakich zapisów należy dokonać w podatkowej księdze przychodów i rozchodów?