Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 22 listopada 2004 r., sygn. 3/II SA 4473/03

Skoro zamawiającym, w rozumieniu ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych /Dz.U. 2002 nr 72 poz. 664 ze zm./, była Gmina, to jej też służył przymiot strony w postępowaniu prowadzonym przez Prezesa Zamówień Publicznych o zatwierdzenie trybu zamówienia z wolnej ręki. Skierowanie decyzji do burmistrza powoduje, że jest ona dotknięta wadą określoną w art. 156 par. 1 pkt 4 Kpa, skutkującą stwierdzeniem nieważności.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie po rozpoznaniu na rozprawie sprawy ze skargi Burmistrza Gminy K.-J. na decyzję Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 23 października 2003 r. (...) w przedmiocie zamówienia publicznego stwierdza nieważność zaskarżonej decyzji i poprzedzającej ją decyzji Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 26 sierpnia 2003 r. (...).

 

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 25 lipca 2003 r. opartym na art. 71 ust. 1 i 1a ustawy o zamówieniach publicznych Gmina K.-J. wystąpiła o wyrażenie zgody na zwiększenie zakresu finansowego i rzeczowego umowy zawartej z wykonawcą wyłonionym w drodze przetargu na rozbudowę szkoły podstawowej. Wniosek podpisał Burmistrz Gminy. Wartość zamówienia miałaby być zwiększona o kwotę 245.045,59 zł. Konieczność zwiększenia zakresu finansowo-rzeczowego zamówienia uzasadniono błędnym wyliczeniem w kosztorysie inwestorskim i nakładczym ilości stali kształtowej i drewna klejonego; ujęciem w tymże kosztorysie zwykłej wykładziny PCV, zamiast wykładziny trwałej i trudnościeralnej /występuje tu wyłącznie dopłata do ceny materiału, bez zmiany zakresu robót/; przyjęciem w ww. kosztorysie ościeżnic zwykłych zamiast stabilnych ościeżnic drewnianych; pominięciem w kosztorysie kosztów fasad aluminiowych, schodów stalowych z wentylatorami, podchwytu drewnianego na klatce schodowej, obudowy ciągów wentylacyjnych, okna na klatce schodowej i malowania proszkowego widocznych elementów stalowych; nieuwzględnieniem w kosztorysie wartości robót budowlanych kanału co. zlokalizowanego pod posadzką łącznika istniejącej szkoły, a także uwzględnieniem w kosztorysie kosztu pokrycia całego dachu papą, zamiast częściowego pokrycia blachą z warstwami izolacyjnymi i wygłuszającymi z drewna klejonego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00