Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Odpowiedź Ministra Edukacji na interpelację nr 3444 w sprawie programu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej

Treść interpelacji:

OSE to program publicznej sieci telekomunikacyjnej dającej szkołom dostęp do szybkiego, bezpłatnego i bezpiecznego Internetu.

Program został zaprojektowany przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej na mocy ustawy o Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej.

Cele programu OSE to: umożliwienie szkole szerokopasmowego dostępu do bezpiecznego Internetu, podnoszenie poziomu kompetencji cyfrowych uczniów, umożliwienie wspomagania procesu kształcenia w szkołach poprzez dostęp do zasobów dostępnych w Internecie, wyrównanie szans edukacyjnych wszystkich uczniów w Polsce, w szczególności tych, którzy mieszkają na terenach słabiej zaludnionych i uczących się w małych szkołach.

Na podstawie art. 14 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora (Dz. U. 2022 poz. 1339 z późn. zm.) oraz art. 191 Regulaminu Sejmu RP przyjętego uchwałą Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca 1992 r. (tj. M.P. z 2022 poz. 1204 z późn. zm.) proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

1. Ile szkół w Polsce skorzystało z programu od początku jego działania? Proszę o podanie danych w ujęciu wojewódzkim w poszczególnych latach.
2. Jaki jest koszt działania programu dla budżetu państwa? Proszę o podanie danych z uwzględnieniem województw w poszczególnych latach.
3. Ile szkół na terenach wiejskich w województwie pomorskim korzysta z programu? Ile szkół nie korzysta? Proszę o dane w ujęciu powiatowym.

Odpowiedź Ministra Edukacji:

W ocenie Ministra Edukacji dostępu do szerokopasmowego Internetu, jest, oprócz zapewnienia dostępu do wysokiej jakości cyfrowych narzędzi i zasobów edukacyjnych, wyposażenia w sprzęt i podstawowe oprogramowanie oraz podnoszenia kompetencji kadr systemu oświaty, jednym z podstawowych obszarów, w których powinna mieć miejsce interwencja publiczna mająca na celu wsparcie efektywnego wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji. Należy jednak zaznaczyć, że kwestia ta powinna zostać odpowiednio opisana w strategicznym dokumencie, który miał być przyjęty przez poprzedni rząd jeszcze w 2022 r. – w ramach realizacji kamienia milowego C8L Krajowego Planu Odbudowy. Dokument ten miał stanowić podstawę zmian w systemie edukacji i realizacji inwestycji w sprzęt i narzędzia cyfrowe oraz służyć określeniu kierunków procesu transformacji cyfrowej systemu edukacji w perspektywie krótko i długoterminowej. W dokumencie przygotowywanym przez obecny rząd - Polityce Cyfrowej Transformacji Edukacji - kwestia dostępu do wysokiej jakości szerokopasmowego Internetu jest jednym z kluczowych zagadnień w zakresie, dotyczącym wyposażenia uczniów, nauczycieli i szkół.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00