Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Możliwość złożenia oferty w trybie przetargu ograniczonego przez spółkę przejmującą do odpłatnego korzystania przedsiębiorstwo państwowe, które złożyło wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu

Nie ulega wątpliwości, iż prywatyzacja przedsiębiorstwa państwowego prowadzona w trybie oddania przedsiębiorstwa do odpłatnego korzystania powoduje zmianę wykonawcy w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Stąd też, uzasadnionym jest pytanie, czy zmiana wykonawcy w trakcie procedury udzielania zamówienia publicznego jest dopuszczalna? Analiza warunków, które powinien spełniać wykonawca zamówienia publicznego, oraz charakter przejęcia dokonywanego na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 3 ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji wyklucza taką możliwość.

 

Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego w piśmie, w trakcie trwania przetargu ograniczonego przedsiębiorstwo państwowe zostało sprywatyzowane w trybie art. 39 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji (t.j. Dz.U z 2002 r., Nr 171, poz. 1397 ze zm.). Jak można wywnioskować z treści pisma wniosek o dopuszczenie do przetargu złożyło przedsiębiorstwo państwowe, które następnie zostało zaproszone do złożenia ofert. Ofertę złożyło zaś przedsiębiorstwo, które na mocy art. 40 ust. 1 cyt. ustawy wstąpiło we wszelkie prawa i obowiązki przedsiębiorstwa przejmowanego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00