Nabierani na pracę w zamian za weksel
Nauczyciel zatrudniony od września 2022 r. na niepełny etat, który nie osiąga minimalnego wynagrodzenia (od 2600,00 do 3100,00 zł brutto miesięcznie z dodatkami, tj. zastępstwa) i dodatkowo ma umowę zlecenia z innym pracodawcą, złożył oświadczenie, że jego miesięczny przychód z umowy zlecenia wynosi 800 zł. Czy powinien mieć opłacane składki na Fundusz Pracy z umowy o pracę?
Zatrudniamy w szkole na stanowisku pomocy nauczyciela (stanowisko niepedagogiczne) pracownicę z Ukrainy, która przybyła do Polski po 24 lutego 2022 roku. Osoba ta zwróciła się o zaliczenie do okresu zatrudnienia i ustalenia dodatku stażowego okresu zatrudnienia na terytorium Ukrainy. Czy możemy doliczyć ten okres do stażu pracy oraz na podstawie jakich dokumentów (pracownica nie posiada świadectwa
Trzeba będzie zapewnić stażystom godziwe wynagrodzenie za pracę i ochronę socjalną. Takie nowe wymogi już wkrótce mogą zostać przyjęte przez Brukselę
Starosta został senatorem. Czy upoważnienia wydane dyrektorowi powiatowego urzędu pracy przez starostę do wykonywania zadań w jego imieniu, wynikających z ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy są nadal aktualne? Jeżeli nie, czy takie upoważnienie może wydać wice starosta?
Mam dwa pytania. 1. W okresie pobierania zasiłku szkoleniowego (stypendium wypłacanego przez PUP) pracownik pracował na 5/12 etatu (okres od 10.01 do 31.08). Okres pobierania zasiłku (04.01-30.07 oraz 18.08-18.09) pokrywa się z okresem pracy, za wyjątkiem przerwy w wypłacie zasiłku szkoleniowego (31.07 - 17.08). Czy okres od 31.07 do 17.08 ( w tym okresie pracownik pracował i jest świadectwo pracy)
Czy do ustalenia stażu pracy pracownika samorządowego od którego zależy nagroda jubileuszowa wlicza się okres pobierania z urzędu pracy stypendium szkoleniowego wypłaconego za czas udokumentowanej niezdolności do pracy?
Składki od pracodawców, które powinny być kierowane na aktywizację bezrobotnych, refundowanie wynagrodzeń młodocianych pracowników czy szkolenia trafiają też na Fundusz Solidarnościowy oraz 13. i 14. emeryturę. Na to nie ma zgody firm
Pracownica przebywała na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim. W lutym ubiegłego roku wróciła do pracy. W sierpniu ubiegłego roku rozpoczęła pracę u innego pracodawcy (w poprzedniej pracy złożyła wypowiedzenie). Czy w związku z tym nowy pracodawca może być zwolniony z opłacania składek na Fundusz Pracy?
Pracownik korzystał z urlopu wypoczynkowego od 29 kwietnia 2019 r. do 13 czerwca 2019 r. po wcześniejszym wykorzystaniu urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego. 14 czerwca 2019 r. rozpoczął korzystanie z urlopu wychowawczego do 1 września 2019 r. Od 2 września ponownie korzystał z urlopu wypoczynkowego do 13 września 2019 r., a następnie wrócił do wykonywania pracy. Pracował do 28 lutego 2020 r. Od
Od 1 sierpnia 2023 r. zatrudnimy pracownicę, która w poprzednim zakładzie pracy korzystała z urlopu wychowawczego w pełnym wymiarze i po tym urlopie nie wróciła już do pracy, tylko rozwiązała umowę o pracę. Czy w przypadku tej pracownicy możemy skorzystać ze zwolnienia z opłacania składek (na okres 36 miesięcy) na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych?
Wynagrodzenie cudzoziemca może być określone także w stawce godzinowej, ale w tej kwestii wniosek pracodawcy musi być jednoznacznie sformułowany – orzekł NSA
Projekt ustawy o aktywności zawodowej utknął na etapie uzgodnień w Radzie Ministrów. Maleją więc szanse, że Sejm zdąży go uchwalić przed końcem kadencji
Osoby niepełnosprawne lub będące członkami rodziny wielodzietnej będą mogły pobierać zasiłek dla bezrobotnych przez 365 dni. Z kolei pracodawca nie będzie zobligowany do zatrudnienia osoby po zakończeniu stażu
Czy w związku z tym, że urząd pracy nabywa sprzęt komputerowy poniżej 10 000 zł z Funduszu Pracy, który jest funduszem celowym i nie jest uwzględniony w planie finansowym urzędu pracy w zakresie budżetu, jak powinno wyglądać księgowanie przekazania środków poniżej 10 000 zł? Urząd pracy działa na dwa sposoby: 1. Ze środków Ministerstwa realizuje zadania wynikające z ustawy o promocji zatrudnienia
Stanisław Szwed: Oddzielenie ubezpieczenia zdrowotnego od statusu osoby bezrobotnej spowoduje, że urzędy pracy będą mogły skupić się na swojej głównej roli – aktywizacji osób rzeczywiście szukających zatrudnienia oraz pomaganiu pracodawcom w znalezieniu pracowników
Samorządy mają uwagi do nowych przepisów w sprawie kontroli urzędów pracy i derejonizacji obsługi osób bezrobotnych. Chcą też większej kwoty z Funduszu Pracy na wynagrodzenia ich pracowników