Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 stycznia 1994 r., sygn. III SA 663/93

      Zaistnienie obowiązku podatkowego w podatku rolnym czy też w podatku od nieruchomości zależne jest od powierzchni gruntu będącego przedmiotem opodatkowania.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 lutego 1994 r., sygn. III SA 1190/93

      1. Brak jest podstawy prawnej do rozstrzygnięcia o tym, czy zwolnienie podatkowe przewidziane w art. 12 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. nr 52 poz. 268 ze zm./ przysługuje czy też nie, ponieważ przepisy prawa nie pozostawiły w tym przypadku organom podatkowym żadnej sfery luzu decyzyjnego; zwolnienie to powstaje z mocy prawa. 2. Decyzja administracyjna wydana

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 lutego 1994 r., sygn. III SA 1297/93

      Ulga inwestycyjna w podatku rolnym /art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym - Dz.U. nr 52 poz. 268 ze zm./ przysługuje także podatnikom, którzy ponieśli wydatki na zainstalowanie urządzeń zaopatrzenia w wodę w ramach społecznego komitetu budowy wodociągu, choćby nawet budowa była dofinansowana przez budżet gminy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 lutego 1994 r., sygn. III SA 1312/93

      Zarówno Sąd Administracyjny jak i Sąd Najwyższy wielokrotnie zwracał uwagę w swoim orzecznictwie, że wykładnia przepisów podatkowych powinna być dosłowna, a preferowaną metodą wykładni jest wykładnia gramatyczna.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 2 marca 1994 r., sygn. III SA 1001/93

      Umorzenie zaległości podatkowych jest prawem - a nie obowiązkiem organów podatkowych. Art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. nr 27 poz. 111 ze zm./ pozostawia tę kwestię uznaniu organu administracyjnego. Nawet w wypadku zaistnienia przyczyn społecznych lub gospodarczych organ administracyjny może lecz nie musi umorzyć należnych kwot. Jest to swego rodzaju

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 2 marca 1994 r., sygn. III SA 1314-1315/93

      1. Z żadnego z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach /Dz.U. nr 101 poz. 444/ nie wynika, aby faktyczne gospodarowanie Nadleśnictwa na gruntach państwowych odbywało się w imieniu i na "rzecz" Skarbu Państwa. Art. 50 tej ustawy jednoznacznie stwierdza, że Lasy Państwowe prowadzą gospodarkę na własną rzecz /rachunek/, na zasadzie samodzielności finansowej. 2. Zgodnie z art. 3a pkt 1 ustawy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 maja 1994 r., sygn. III SA 1798/93

      1. Przepisy określające zasady sądowej kontroli decyzji administracyjnych /art. 16 par. 2 oraz art. 196 par. 1 i nast. Kpa/ nie pozwalają na bezpośrednie kształtowanie przez sąd administracyjny praw i obowiązków stron. 2. Gdy grunty gospodarstwa rolnego pozostają w samoistnym posiadaniu innej niż właściciel osoby, decyzja ustalająca zobowiązanie w podatku rolnym może być kierowana zarówno do właściciela

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 17 czerwca 1994 r., sygn. SA/Wr 395/94

      Z przepisu art. 13 ust. 1 lit. "c" ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. nr 52 poz. 268 ze zm./ jednoznacznie wynika, że warunkiem przyznania ulgi w podatku rolnym przez zaniechanie jego ustalenia lub poboru w całości lub w części jest równoczesne wystąpienie dwóch ściśle ze sobą powiązanych przesłanek, to jest klęski żywiołowej przez sprowadzenie tą klęską istotnej szkody w budynkach

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 czerwca 1994 r., sygn. SA/Po 2430/93

      1. Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa oraz o zmianie niektórych ustaw /Dz.U. nr 107 poz. 464/ Skarb Państwa powierza Agencji wykonywanie prawa własności i innych praw rzeczowych na jego rzecz w stosunku do mienia pozostałego po likwidacji państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej między innymi poprzez tworzenie gospodarstw

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 15 lipca 1994 r., sygn. SA/Po 2504/93

      Nieruchomości Skarbu Państwa pozostałe po likwidacji państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej wydzierżawione przez Agencję Własności Rolnej Skarbu Państwa podlegają zwolnieniu od podatku na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /t.j. Dz.U. 1993 nr 94 poz. 431/, o ile spełnione są pozostałe przesłanki określone w tym przepisie.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 października 1994 r., sygn. III SA 539/94

      Przez szczegółowe warunki zwolnienia, o których mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /t.j. Dz.U. 1993 nr 94 poz. 431 ze zm./ należy rozumieć warunki konkretyzujące jedynie warunki podstawowe przewidziane w ustawie. Rada gminy nie jest natomiast uprawniona do określania dodatkowych warunków polegających na ograniczeniach podmiotowych dotyczących zwolnień od podatku

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 1994 r., sygn. III SA 634/94

      Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. nr 52 poz. 268/ przy wymiarze podatku rolnego organ wymiarowy dla ustalenia liczby hektarów przeliczeniowych przyjmuje powierzchnie, rodzaj i klasę użytków rolnych wynikających z ewidencji gruntów. Zmiana decyzji o klasyfikacji gruntów, na której oparto decyzję podatkową, stanowi podstawę do wznowienia postępowania w sprawie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 grudnia 1994 r., sygn. III SA 799/94

      Art. 12 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. 1993 nr 94 poz. 431 ze zm./ nie upoważnia organów administracyjnych ani do zwolnienia, ani do odmawiania zwolnienia. Przepis ten przesądza, które grunty zwolnione są od podatku rolnego. Skoro więc zwolnienie następuje z mocy prawa, żaden organ administracyjny nie ma podstawy prawnej do orzekania w tym zakresie. Jeżeli natomiast dany

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00