Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 26 października 1994 r., sygn. III SA 539/94

Przez szczegółowe warunki zwolnienia, o których mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /t.j. Dz.U. 1993 nr 94 poz. 431 ze zm./ należy rozumieć warunki konkretyzujące jedynie warunki podstawowe przewidziane w ustawie.

Rada gminy nie jest natomiast uprawniona do określania dodatkowych warunków polegających na ograniczeniach podmiotowych dotyczących zwolnień od podatku.

UZASADNIENIE

Uchwałą z 19 marca 1994 r. Rada Gminy w B., na podstawie art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. 1993 nr 94 poz. 431 ze zm./, określiła tryb i szczegółowe warunki od podatku rolnego użytków rolnych, na których zaprzestano produkcji rolnej.

W par. 3 ust. 1 uchwały jako jeden z warunków zwolnienia określiła "zaprzestanie produkcji rolnej na wszystkich gruntach podatnika o klasach niższych od klasy gruntów, których dotyczy zwolnienie". par. 4 uchwały otrzymał brzmienie "Zwolnieniu nie podlegają grunty dzierżawne lub użytkowane ze Skarbu Państwa i zasobów komunalnych gminy".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00