Duży wzrost akcyzy na papierosy i e-papierosy od 2025 r. i krótsze vacatio legis
Resort finansów zapowiedział wzrost – w okresie 2025-2027 – stawek akcyzy na wyroby tytoniowe, płyny do e-papierosów oraz tzw. wyroby nowatorskie.
Resort finansów zapowiedział wzrost – w okresie 2025-2027 – stawek akcyzy na wyroby tytoniowe, płyny do e-papierosów oraz tzw. wyroby nowatorskie.
Ministerstwo Finansów zaproponowało wczoraj, aby podwyżka akcyzy na wyroby tytoniowe, wyższa niż wcześniej planowana, weszła w życie 1 marca 2025 r., a nie 1 stycznia – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie
Uznanie Ciepłowni za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, stanowiącą zakład energochłonny, uprawniony korzystania ze zwolnienia od akcyzy zużywanych wyrobów gazowych
Łukasz Pilszak: Kontrole będą zapewne wycelowane w ostatnie ogniwa łańcucha transakcji, czyli w sprzedawców detalicznych. Choć uznając np. glicerynę za wyrób akcyzowy, podatku należałoby szukać na dużo wcześniejszym etapie
Możliwość prowadzenia działalności poza składem podatkowym.
Kupujemy od kontrahenta krajowego artykuły objęte kodem CN 3403. Mamy od niego oświadczenie, że produkty te podlegają zwolnieniu z akcyzy na podstawie rozporządzenia dotyczącego zwolnień od podatku akcyzowego. Czy należy dokonać zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku akcyzowego?
Jesteśmy w spółce po doraźnej inwentaryzacji paliw na stacji paliw. Czy przepisy akcyzowe przewidują możliwości ustalania dopuszczalnych norm ubytków w czasie wydawania paliw silnikowych na stacji paliw o kodach CN: - olej napędowy: CN 2710 20 11, - benzyna Pb 95: CN 2710 12 45, CN 2710 12 49.
Od 1 sierpnia do 2 września 2024 r. producenci rolni mają czas na składanie wniosków o zwrot akcyzy od zakupu paliwa rolniczego w okresie od 1 lutego do 31 lipca 2024 r. Wnioski powinni kierować do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w zależności od miejsca położenia gruntów rolnych. W 2024 r. stawka wynosi 1,46 zł na litr oleju napędowego.
Zakład energochłonny, ustalając koszt nabycia energii, może wliczać do niego także inne koszty, które musiał ponieść przy jej zakupie, takie jak np. opłaty dystrybucyjne czy koszty nabycia świadectw pochodzenia energii. Dzięki temu będzie mógł występować o większe zwroty akcyzy. Takie stanowisko zajął TSUE w wyroku z 13 czerwca 2024 r. w polskiej sprawie (sygn. C-266/23), uznając za nieprawidłową praktykę