Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 10 czerwca 2009 r., sygn. KIO/UZP 691/09
Art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp, który nakazuje przeprowadzić procedurę uzupełnienia brakujących dokumentów, a także żądania wyjaśnień w sprawie złożonych dokumentów. Skład orzekający nie podziela stanowiska Zamawiającego, że mógł on nie prowadzić wskazanej wyżej procedury w sytuacji, gdy uznał on, że oferta została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu.
Na zasadzie art. 184 ust. 1a ustawy - Prawo zamówień publicznych, odwołanie przysługuje wyłącznie od rozstrzygnięcia protestu dotyczącego okoliczności wyraźnie w przytaczanym przepisie wymienionych, tj. 1) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia zwolnej ręki i zapytania o cenę;
Zamawiający ma prawo żądać od uczestników postępowania wykazu osób, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, natomiast zgodnie z § 1 ust.
Powoływanie się przez Odwołującego się na okoliczności, które były przedmiotem rozstrzygnięcia przez Izbę w sprawie innego odwołania jest niedopuszczalne, na podstawie przepisu art. 187 ust. 4 pkt 6 ustawy Pzp w zw.
Wniesienie odwołania stanowi czynność przekraczającą zakres zwykłego zarządu i wymaga pełnomocnictwa rodzajowego.
Publikacja ogłoszenia o zamówieniu w oficjalnym publikatorze jest bardzo istotna bowiem świadczy o wadze tego postępowania z wartościowego punktu widzenia. Niemniej jednak dla określenia momentu wszczęcia postępowania istotne znaczenie będzie miała w tym przypadku, wobec literalnego brzmienia art.
Sprzeczne z zasadą wspierania rzeczywistej konkurencji w zamówieniach publicznych jest automatyczne, wyłącznie na podstawie kryterium arytmetycznego, uznawanie za rażąco niskie cen poniżej pewnego poziomu.