Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 7 listopada 2023 r., sygn. I SA/Wr 215/23

Interpretacje podatkowe

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Haberka (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Jarosław Horobiowski, Asesor WSA Iwona Solatycka, , po rozpoznaniu w Wydziale I na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym 7 listopada 2023 r. sprawy ze skargi M. C.-Z. na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 13 stycznia 2023 r. znak 0113-KDIPT2-1.4011.354.2022.5.AP w przedmiocie odmowy wydania interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi M. C. (dalej: strona, skarżąca, wnioskodawca) jest postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: organ, DKIS) z 13 stycznia 2023 r. znak 0113-KDIPT2-1.4011.354.2022.5.AP, utrzymujące w mocy własne postanowienie z 21 października 2022 r. znak 0113-KDIPT2-1.4011.354.2022.2.MAP o odmowie wydania interpretacji indywidualnej.

Postępowanie przed organem.

We wniosku z 1 kwietnia 2022 r. strona zwróciła się o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych. Wnioskodawca wskazał, że prowadzi działalność gospodarczą od 17 kwietnia 2013 r. Od 1 stycznia 2022 r. strona wybrała formę opodatkowania ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Niezależnie od powyższego będzie członkiem zarządu oraz udziałowcem sp. z o.o.

Wnioskodawca będzie świadczyła usługi dla spółki w ramach swojej indywidualnej działalności gospodarczej, w której będzie prezesem zarządu oraz udziałowcem, które będą polegały na:

– przygotowywaniu ofert handlowych oraz prowadzeniu prezentacji i rozmów biznesowych;

– przygotowywaniu i negocjowaniu umów handlowych oraz nadzorze nad ich realizacją;

– gromadzeniu i analizie informacji na temat branży, trendów rynkowych, klientów konkurencji i partnerów zleceniodawcy;

– proponowaniu, projektowaniu i tworzeniu strategii sprzedażowej oraz materiałów promocyjno–reklamowych;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00