Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 29 listopada 2023 r., sygn. I SA/Sz 295/23
Podatek dochodowy od osób prawnych
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Kowalewska Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Achrymowicz Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka (spr.) Protokolant sekretarz sądowy Emilia Szeliga-Rydzewska po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 29 listopada 2023 r. sprawy ze skargi T. S. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 20 [...] 2023 r. nr 0111-KDIB1-3.4010.38.2023.2.MBD w przedmiocie zastosowanie przepisów prawa podatkowego oddala skargę.
Uzasadnienie
T. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w S. (dalej: "wnioskodawca", "spółka", "skarżący") złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych.
We wniosku z [...] stycznia 2023 r. skierowanym do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, wnioskodawca przedstawił m.in. obszerny opis: charakteru działalności prowadzonej przez spółkę, specyfiki tworzonych i ulepszanych programów
(dalej: "produkty IT"), współpracy ze spółką zależną, kwalifikacji kosztów bezpośrednio związanych z kwalifikowanym prawem własności intelektualnej (dalej: "KPWI").
Wnioskodawca wskazał, że spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i podlega w Rzeczypospolitej Polskiej opodatkowaniu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania. Przedmiot przeważającej działalności spółki, klasyfikowany jest w ramach klasy [...] - działalność związana z oprogramowaniem. W ramach prowadzonej działalności spółka wprowadza na rynek (stanowiące nowość na rynku międzynarodowym) zaawansowane narzędzia informatyczne ułatwiające przedsiębiorcom prowadzenie biznesu oraz kontakt z klientami (oprogramowania dla sektora e-commerce). Wytwarzane i ulepszane przez spółkę programy, tj. livechat i chatbot stanowią swego rodzaju platformę komunikacyjną w oparciu o Big Data i analizę danych, działającą na w oparciu o systemy uczenia się maszynowego ("Machinę learning") i inteligentnych algorytmów, w celu automatyzacji procesów komunikacyjnych dla serwisów B2B (ang. "business to business") oraz B2C (ang. "business to customer").