Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 8 listopada 2023 r., sygn. II SA/Gd 52/23

Planowanie przestrzenne

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dariusz Kurkiewicz (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Katarzyna Krzysztofowicz Asesor WSA Wojciech Wycichowski Protokolant Specjalista Dorota Zawiślińska po rozpoznaniu w dniu 8 listopada 2023 r. w Gdańsku na rozprawie sprawy ze skargi J. M.-K. na uchwałę Rady Miasta Gdańska z dnia 25 listopada 2021 r., nr XLII1086/21 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oddala skargę.

Uzasadnienie

J. M. wniósł skargę na uchwałę nr XLII/1086/21 Rady Miasta Gdańska z dnia 25 listopada 2021 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dwutorowej linii elektroenergetycznej 110 kV relacji GPZ Gdańsk Błonia - GPZ Maćki - GPZ Pruszcz Gdański w mieście Gdańsku (dalej jako uchwała lub miejscowy plan), zarzucając jej naruszenie:

1. art. 1 ust. 2 pkt 1, pkt 5 i pkt 10 w związku z art. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - polegające na uchwaleniu planu z naruszeniem zasad polegające na ich niewłaściwym zastosowaniu i uchwaleniu planu z naruszeniem zasad ładu przestrzennego poprzez przyjęcie różnego przeznaczenia tych samych terenów których przeznaczenia są ze sobą sprzeczne i wzajemnie się wykluczają oraz poprzez brak wskazania ograniczeń w zagospodarowaniu i użytkowaniu terenu pod projektowaną linię energetyczną wysokiego napięcia, co skutkowało naruszeniem zasad sporządzenia planu;

2. art. 15 ust. 2 pkt 9 u.p.z.p. poprzez brak określenia parametrów korytarza infrastruktury technicznej oraz ograniczeń, nakazów i zakazów obowiązujących w tym korytarzu infrastruktury technicznej oraz poprzez brak wyznaczenia stref ochronnych pod projektowaną linię wysokiego napięcia, co skutkowało naruszeniem zasad sporządzenia planu;

3. art. 15 ust. 2 pkt 9 i 10 w zw. z art. 4 ust. 1 w zw. zw. z art. 36 ust. 1, ust. 2 i ust. 3 u.p.z.p. oraz w zw. z § 4 pkt 9) ppkt a, ppkt b, ppkt c rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. 2003.164.1587) - zwane dalej rozporządzeniem i w zw. z § 7 pkt 9 rozporządzenia w poprzez ich niewłaściwe zastosowanie i brak określenia w uchwalonym planie parametrów sieci infrastruktury technicznej, tj. czy jest to linia napowietrzna czy kablowa oraz poprzez brak wyodrębnienia stref ochronnych oraz wprowadzania szczególnych warunków zagospodarowania i ograniczeń w użytkowaniu terenu przez które ma przebiegać linia energetyczna, błędne ustalenie, że określenie technologii wykonania linii wysokiego napięcia tj. wariant napowietrzny lub wariant kablowy oraz określenie strefy ochronnej od linii energetycznej może nastąpić na etapie wydawania decyzji o pozwoleniu na budowę oraz że decyzja ta należy do inwestora realizującego inwestycję, co skutkowało naruszeniem zasad sporządzenia planu;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00